Iranian Agriculture News Agency

گندم‌کاران با پرداخت زکات، شکر عملی نعمت‌‌های الهی را به جا آورند

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: گندمکاران با پرداخت زکات شکر عملی نعمت‌‌های الهی را به جا آورند .

گندم‌کاران با پرداخت زکات، شکر عملی نعمت‌‌های الهی را به جا آورند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی در آئین شکرگزاری برداشت گندم که با حضور امین امینیان فرماندار شهرستان هشترود، علی رخ افروز معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان،  مجید احمدی مدیر جهادکشاورزی هشترود،  علی اکبر نژادرضا مدیر سازمان تعاون روستائی استان و جمعی از کشاورزان و بهره برداران کشاورزی شهرستان هشترود برگزار شد با بیان اینکه ذکر جمله الحمدلله رب العالمین، بهترین نوع دعا و ذکر از دیدگاه امام صادق است که در زمان شکر گزاری باید به کار برد گفت: در چنین مراسمی که انسان‌ها برای شکرگزاری کنار هم جمع می شوند، ذکر الحمدالله رب العالمین ارزش  ویژه ای دارد زیرا این جمله، ذکری عملی و شکر زبانی و عملی است که انسان در برابر نعمت هایی که خداوند به او می دهد، خدای خود را حمد و ستایش می کند و شکرگزار او می‌شود.

وی اظهار کرد: دو نوع شکر گزاری وجود دارد که شامل شکرگزاری زبانی و عملی است.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی به لقب حضرت ابراهیم اشاره کرد و گفت: خلیل الله یعنی دوست خدا، حضرت ابراهیم آنقدر شکرگزار خداوند بود خداوند او را دوست خود می دانست حضرت ابراهیم  علیه السلام  از شاکران نمونه قرآنی است که در میدان مبارزه با شرک و کفر یک تنه در برابر همه ایستاد و با شکستن بتها، نظام توحیدی را بنیان نهاد، و از دریای آتش نمرودیان، ذره ای نهراسید و در راه تحکیم پایه‌های دین خدا همه نوع عذاب و شکنجه را به جان خرید. قرآن کریم آن حضرت را چنین می ستاید:« إِنَّ إِبْراهِیمَ کانَ أُمَّةً قانِتاً لِلَّهِ حَنِیفاً وَ لَمْ یک مِنَ الْمُشْرِکینَ * شاکراً لِأَنْعُمِهِ اجْتَباهُ وَ هَداهُ إِلی صِراطٍ مُسْتَقِیمٍ» همانا ابراهیم چون امتی پاک به فرمان خدا بر پای ایستاد و از مشرکان نبود، سپاسگزار نعمتهای خدا بود، خداوند هم او را برگزید و به راه درست هدایتش کرد»  این نوع حمد و ستایش نمونه ای از شکرگزاری زبانی است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان افزود: الان که در مراسم شکرگزاری گندم هستیم باید به خاطر این نعمت که خداوند بخشنده به ما عنایت فرموده باید شکرگزاری عملی بجا آوریم. باید به یاد فقیران باشیم و با پرداخت زکات و خمس فقیران را یار و یاور باشیم که در این صورت خداوند روزی انسان را افزون خواهد کرد، ولی اگر شکر عملی به جا آورده نشود یقین بدانید خداوند نعمتهایش را از انسان خواهد گرفت.

وی گفت: با توجه به اینکه لطف الهی شامل حال بخش کشاورزی استان شده و نزولات جوی خوبی باریده، کشاورزان با پرداخت زکات، شکر عملی این نعمت را به‌جای آورند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید