Iranian Agriculture News Agency

رونق در شرکت‌های تعاونی روستایی باعث رونق تولید و جهش تولید خواهد شد

مدیر سازمان تعاون روستائی استان آذربایجان شرقی، گفت: رونق در شرکت های تعاونی روستایی باعث رونق تولید و جهش تولید خواهد شد.

رونق در شرکت‌های تعاونی روستایی باعث رونق تولید و جهش تولید خواهد شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، علی اکبر نژادرضا در آئین شکرگزاری برداشت گندم در شهرستان هشترود، با قدردانی از کشاورزان و تعاونی های روستایی کشاورزی شهرستان هشترود گفت: همکاری تعاونی های روستایی در تولید بذر استان بی نظیر بوده و نقش آنها بی بدیل است.

وی ادامه داد: سالانه حدود 20 هزار تن سهمیه بذر تولیدی استانی داریم که حدود 17 هزارتن آن در سال گذشته تامین شده بود و از این مقدار نزدیک 9 هزارتن از طریق شرکت های تعاونی روستایی تامین شد که سهم شرکت‌های تعاونی روستانی شهرستان هشترود 5 هزار تن بوده است که جای دارد از تعاونی‌های روستایی شهرستان‌های هشترود و چاراویماق تقدیر و تشکر به عمل آید.

نژادرضا گفت: در سال جدید هدف گذاری شهرستان حدود 5 هزارتن می باشد و انواع ارقام بذرهای اصلاح شده مانند رقم پابلند که به تایید سازمان جهادکشاورزی استان رسیده است در دستور کار تولید قرار گرفته است در سال جدید هدف گذاری برای خرید گندم 50 هزارتن پیش بینی شده و افزایش درآمد کشاورزان با استفاده از بذرهای اصلاح شده که باعث افزایش تولید می شود، جز برنامه‌های امسال است.

مدیر سازمان تعاون روستائی استان ادامه داد: اگر تناوب زراعی به درستی پیاده سازی شود، طبیعتاً مبارزه با علف‌های هرز به راحتی انجام شده، آفات و بیماری ها نمی تواند توسعه بیابد و باعث حاصلخیزی خاک زمین ها نیز می‌شود.

وی گفت: تعاونی های روستایی در خدمت کشاورزان هستند و کشاورزان می توانند در تامین نهاده های تولید، بذرهای اصلاح شده، کود، سموم و سایر نهاده ها روی تعاونی روستایی حساب کنند.

نژادرضا در پایان سخنان خود خواست تا جایگاه تعاونی های روستایی در جهت تولید و خدمت به کشاورزان در سطح ملی رونق پیدا کند تا به این طریق باعث رونق تولید و جهش تولید در کشور شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید