Iranian Agriculture News Agency

در مراسمی با حضور رئیس سازمان جنگلها انجام شد:

ارسال مرحله دوم تجهیزات اطفای حریق جنگل‌ها به ۱۱ استان حاشیه رشته کوه زاگرس

توزیع تجهیزات اطفای حریق به ارزش ۱۰ میلیارد تومان از ابتدای سال جاری

رئیس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور از توزیع تجهیزات اطفا حریق به ارزش 10 میلیارد تومان از ابتدای سال جاری خبر داد.

ارسال مرحله دوم تجهیزات اطفای حریق جنگل‌ها به ۱۱ استان حاشیه رشته کوه زاگرس

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)؛ مسعود منصور رئیس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور امروز در مراسم ارسال تجهیزات اطفای حریق به عرصه‌های منابع طبیعی در جمع خبرنگاران، گفت: تمام تلاشمان را به کار می‌گیریم تا آتش‌سوزی اتفاق نیفتد، اما بدون شک آتش‌سوزی را شاهد هستیم و اطفاء حریق نیاز به‌سرعت عمل و در اختیار داشتن تجهیزات دارد.

وی افزود: نکته مهم در اطفاء حریق، در اختیار گذاشتن تجهیزات حداقلی به جوامع محلی و تشکل‌های مردم‌نهاد است.

منصور با بیان اینکه امسال 3 نوبت توزیع تجهیزات اطفای حریق خواهیم داشت، یادآور شد: قسمتی از توزیع در تیرماه انجام‌ شده و در حال حاضر نیز شاهد توزیع مرحله دوم تجهیزات اطفاء حریق برای استان‌های حاشیه زاگرس هستیم و پیش‌بینی می‌شود توزیع مرحله سوم نیز در ماه آینده برای استان‌های شمالی انجام شود؛ زیرا فصل حریق این استان‌ها در  فصل پاییز است.
 

image_2020_7_29-14_16_36_884_qVV

وی درباره تجهیزات اطفای حریق ارسالی گفت: لباس ضد حریق، کفش، دستکش، کلاه، آتش کوب، فلاکس بک (آبپاش کوله‌ای) و دمنده‌ها به همه استان‌های کشور ارسال خواهد شد؛ البته اولویت استان‌های زاگرسی است که بیشتر در معرض حریق بوده و هستند.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه تأکید شده تا این تجهیزات در نزدیک‌ترین مقررهای روستایی و دهیاری‌ها در اختیار مردم قرار گیرد، گفت: این تأکید به دلیل آن است تا در صورت وقوع حریق، مردم بتوانند دسترسی پیدا کرده و از آن استفاده کنند.

 

spain-wildfire-24-390x285

وی با اشاره به اینکه در سال جاری بالغ‌ بر ۱۰ میلیارد تومان تجهیزات اطفاء حریق توزیع کرده‌ایم، بیان کرد: در این مرحله بیش از ۳ میلیارد تومان تجهیزات خریداری‌شده و تجهیزات ارسال‌شده در ماه گذشته نیز ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.

منصور تصریح کرد: البته با اعلام نیاز، خدمات بالگردی نیز با همکاری نیروهای مسلح در اختیار سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری  کشور  قرار خواهد گرفت.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید