Iranian Agriculture News Agency

مجری طرح توسعه زنبورداری کشور مطرح کرد:

درخواست تامین سهمیه شکر زنبورداران از صمت/ تامین فقط 23 هزار تن از نیاز 100 هزار تنی!

مجری طرح توسعه زنبورداری کشور خواستار تامین سهمیه شکر زنبورداران در سال جاری از سوی وزارت صنعت،معدن و تجارت شد.

درخواست تامین سهمیه شکر زنبورداران از صمت/ تامین فقط 23 هزار تن از نیاز 100 هزار تنی!


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، فرهاد مشیر غفاری با اذعان به این که برای 10 میلیون و 600 هزار کلنی زنبورعسل نزدیک به یکصد هزار تن در سال شکر نیاز است، گفت: با انتقال شرکت بازرگانی دولتی از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صمت در اواخر سال گذشته، سهمیه بندی شکر به تنظیم بازار استان ها واگذار شد و از این رو تامین سهمیه شکر خانوارها در اولویت قرار گرفت و در نتیجه بسیاری از زنبورداران موفق به دریافت سهمیه شکر مورد نیاز خود نشدند.
وی افزود: تنها برخی از استان‌ها توانستند در اواخر سال 98 و اوایل امسال سهمیه بسیار ناچیزی از نهاده شکر را دریافت کنند.
 

bees


مشاور معاون وزیر در امور دام، میانگین مصرف سالانه هر کندو را تقریبا 10 کیلوگرم عنوان و اظهار کرد: در زمستان و فصولی که گل و کیاهان نروییده اند و شهد گل در برخی مناطق کم است، زنبور نمی‌تواند گرسنه بماند و باید تغذیه دستی شود.
وی بیان این که در سال گذشته 23 هزار تن از نهاده شکر مورد نیاز بخش زنبورداری کشور تامین شد، گفت: این میزان شکر در اختیار صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری و اتحادیه سراسری زنبورداران ایران زمین برای توزیع میان زنبورداران از طریق اتحادیه ها و تعاونی های سطح کشور قرار گرفت.
وی تامین نهاده شکر برای فعالیت زنبورداری را مهم دانست و ابراز داشت: ضروری است تا پایان شهریور امسال حداقل 3 کیلو گرم به ازای هر کندو و جمعا 30 هزار تن برای تغذیعه زنبورها در فصل پاییز اختصاص یابد.
وی به آزادسازی قیمت شکر نیز اشاره و تصریح کرد: با افزایش قیمت شکر، هزینه های تولید عسل و سایر محصولات در این بخش نیز بالا رفته است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید