Iranian Agriculture News Agency

فعالیت‌های 9 گانه منابع طبیعی در استان تهران سرعت می‌گیرد

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در جلسه شورای معاونین این اداره کل با بیان اینکه فعالیت های جهشی 9 گانه منابع طبیعی در استان تهران سرعت می گیرد گفت: با انجام فعالیت های 9 گانه در قالب اجرای طرح 9 در 99 شاهد جهشی در فعالیت های مهم و راهبردی منابع طبیعی خواهیم بود.

فعالیت‌های 9 گانه منابع طبیعی در استان تهران سرعت می‌گیرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، علینقی حیدریان با بیان این مطلب گفت: محورهای 9 گانه اعلامی بسیار مهم و با اهمیت بوده و منابع طبیعی استان تهران بر اجرای این فعالیت ها اهتمام جدی دارد.

وی ادامه داد: از آنجائی که فعالیت های منابع طبیعی زیر بنایی و بستر مناسب را برای تولید، اشتغال و جهش تولید فراهم می کند، از این رو فعالیت های 9 گانه می توانند جهشی در اقدامات منابع طبیعی ایجاد کنند.

این مسئول منابع طبیعی استان تهران اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری و مقابله با بیابان زایی و صیانت از عرصه های جنگلی را از جمله طرح های محوری منابع طبیعی در استان تهران برشمرد و ابراز داشت: طرح های آبخیزداری و آبخوانداری با هدف کنترل سیل، رسوب و تقویت سفره های آب زیرزمینی و بهبود پوشش گیاهی مشتمل بر اقدامات سازه ای، بیومکانیکی و بیولوژیکی امسال نیز همچون دو سال گذشته و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سطح حوزه های آبخیز استان تهران به مرحله اجرا درخواهد آمد.

گفتنی است فعالیت های جهشی 9 گانه شامل اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی، ارتقاء پوشش حفاظتی، مدیریت و بهره برداری از مراتع، تعیین تکلیف مدیریت پارک های جنگلی، تشخیص، تعیین حدود و آگهی ذخیره گاه های جنگلی، توسعه زراعت چوب، اخذ حقوق دولتی، توسعه دولت الکترونیک و توسعه و تقویت صندوق های منابع طبیعی می باشند که در جلسه شورای معاونین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران مورد بررسی قرار گرفتند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید