Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دامپزشکی استان ایلام

ذبح دام قربانی فقط در کشتارگاه‌ها انجام می‌شود

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: در عید سعید قربان، ۲۷ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی در کشتارگاه و ادارات دامپزشکی شهرستانها مستقر خواهد بود.

ذبح دام قربانی فقط در کشتارگاه‌ها انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، «وهاب پیرانی» اظهار کرد: با توجه به روند گسترش بیماری کووید 19 و وضعیت قرمز استان ایلام از نظر گسترش این بیماری و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به منظور جلوگیری از تجمع و مسافرتهای غیر ضروری درون شهری و برون شهری امسال نحوه نظارت بر فرایند ذبح دام متفاوت خواهد بود.

وی گفت: با توجه به تجمع در جایگاه‌های موقت عرضه دام و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در این جایگاه‌ها ، هماهنگی لازم با شهرداری ها و نیروی انتظامی به منظور  جلوگیری از ایجاد جایگاه های موقت عرضه دام در سطح استان صورت پذیرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام تصریح کرد: تمام کشتارگاه‌های استان با رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی کرونا در روز عید قربان آمادگی لازم  به منظور کشتار دام قربانی و تحویل لاشه استحصالی به متقاضیان را دارند.

پیرانی با تاکید بر اهمیت نظارت بهداشتی و شرعی  بر فرایند ذبح دام قربانی گفت:  ۲۷ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی مشتمل بر روحانیون ناظر ذبح شرعی وبازرسین بهداشتی  نظارت بر کشتاردام ، هم در کشتارگاه و هم در محل ادارات دامپزشکی شهرستانها  مستقر هستند.

وی تاکید کرد:  با توجه به احتمال کشتار دام زنده در سطح شهر در روز عید قربان ، اکیپ‌های سیار در سطح شهرستانهای استان جهت نظارت شرعی و ارائه خدمات بهداشتی بر لاشه‌های کشتاری و ترجیحاً هدایت افراد به کشتارگاه های دام تشکیل خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید