Iranian Agriculture News Agency

مشکلات بهره‌برداران دام و طیور استان مرتفع می‌شود

توزیع عادلانه نهاده‌های دامی از جمله سبوس ، جو ، ذرت و کنجاله سویا با قیمت مصوب انجام و در اختیار تشکلهای دام و طیور استان قرار گرفت.

مشکلات بهره‌برداران دام و طیور استان مرتفع می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: جهت رفع مشکلات بهره برداران دام و طیور استان و به‌منظور تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت، توزیع عادلانه  نهاده‌های دامی  از جمله سبوس ، جو ، ذرت وکنجاله سویا با قیمت مصوب انجام و در اختیار تشکلهای دام و طیور استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: به منظور هویت بخشی به دام‌های استان و جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیر و قاچاق دام، برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم و با شهرستان‌ها و تشکل‌های دامی طرح هویت‌‌گذاری دام انجام شده و همچنان تداوم دارد.

سعیدی اذعان کرد: از دیگر کارهای انجام شده در راستای جهش تولید در دامپروری استان، تسهیل در امر عرضه شیر به بازار خصوصا در شهرستان‌های شرقی استان و هماهنگی لازم با کارخانه شیر پگاه است.

وی اظهار کرد: به‌منظور حل مشکل دام مازاد دامداران، پیگیری لازم جهت خرید گوشت توسط شرکت پشتیبانی اموردام صورت پذیرفته و آمادگی شرکت مربوطه به تشکلهای دامی جهت عقد قرارداد اعلام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان ابراز کرد: به منظور تامین نقدینگی و احداث دامداریهای جدید ،  تعداد 285 نفر بهره بردار  از طریق کارگروه تسهیلات، به بانکهای عامل  مربوطه معرفی شدند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید