Iranian Agriculture News Agency

جهان تکنولوژی از دور اداره می شود

پچند ماهی است که جهان تحت تأثیر همه گیری ویروس کرونا قرار گرفته و بسیاری از شرکت های بین المللی و بزرگ با بحران های جدی مواجه شده اند

 

به گزارش پایگاه خبری اتاق تهران، مدیرعامل گوگل در پیامی به تمامی کارکنان این شرکت در سطح جهان اعلام کرد تا پایان سال 2021 یعنی یک سال و 5 ماه دیگر در خانه بمانند و بدون نگرانی از کرونا دوری کاری کنند. پیش از این گوگل به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های حوزه تکنولوژی در جهان به دلیل شیوع کرونا تا پایان امسال را دورکاری اعلام کرده بود ولی حالا با بیانیه جدید مدیرعامل این شرکت دورکاری های تمدید شد. سوندار پیچای برای کارکنان این مجموعه نوشت:« این تغییر برای کمک به آن ها به منظور امکان برنامه ریزی از قبل انجام شده و در سراسر جهان اعمال خواهد شد.» اما سوال اصلی این است که چگونه قرار است گوگل در این شرایط و از راه دور برای یک سال و نیم دیگر اداره شود؟ کمپانی بزرگ گوگل اولین شرکتی بود که از کارمندانش در سراسر دنیا خواست تا با دورکاری جلوی انتشار این بیماری را بگیرند.

چند ماهی است که جهان تحت تأثیر همه گیری ویروس کرونا قرار گرفته و بسیاری از شرکت های بین المللی و بزرگ با بحران های جدی مواجه شده اند اما در برای شرکت های تکنولوژی محور به نظر روی پاشنه دیگری می چرخد و غول های تکنولوژی توانسته اند راه های برای عبور از این وضعیت پیدا کنند که مهم ترین آن دور کاری است. البته شرکت های جهانی تکنولوژی محور پیش از این هم دورکاری را در بین کارکنانشان کلید زده بودند تا جایی که بر اساس تحقیقات FlexJobs، تعداد آگهی برای استخدام دورکارها از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ حدود ۵۱ درصد افزایش داشته است.

توییتر یکی دیگر از کمپانی های بزرگ دنیا است که نیروهایش را به دورکاری تشویق و حالا در شرایط کنونی اجبار کرده است. سایت این شرکت، سیاست های کار از خانه را از حالت «به شدت ترغیب» به حالت «اجباری» برای تمام کارمندان در سطح جهان تغییر داده است. همچنین فیسبوک هم در بیانیه ای اعلام کرد تمام کارمندان در سطح جهان را به کار از خانه ترغیب می کند. گزارش جدید سازمان بین المللی کار نشان می دهد کار از راه دور با نگرانی در مورد سلامت و ایمنی کارکنان در حال تبدیل شدن به یک هنجار جدید است.

در روزهایی که کرونا باعث دورکاری اجباری بسیاری از کارمندان شد، نکته مهم این است که دقیقاً چگونه می توان به عنوان یک کارمند از راه دور در سایه کروناویروس به فعالیت ادامه داد. در این بین برخی از بزرگترین چالش کارفرمایان به مدیریت وقت و ارتباط بین کارمندان در دوران دورکاری باز می گردد. اکثر کمپانی های بزرگ سعی کردند با مدیریت صحیح بر اساس راهنمایی های مقامات بهداشت جهانی، وضعیت کار کارمندان در دوران دورکاری را نظارت کنند. اما یکی از چالش های دیگر جلسات از راه دور است؛ یکی از مدیران گوگل درباره برگزاری جلسات در روزهای دورکاری گفته است:« شما نمی توانید کارمندان خود را نگه دارید و مطمئن شوید که آن ها به آنچه در جلسات از راه دور مورد بحث قرار می گیرند توجه می کنند. یک تماس ۳۰ دقیقه ای به راحتی می تواند به اتلاف وقت کامل تبدیل شود.»

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید