Iranian Agriculture News Agency

معاون علمی و فناوری موسسه آموزش و ترویج کشاورزی عنوان کرد:

هماهنگی واحدهای اجرایی با واحدهای تحقیقاتی و ترویجی در طرح یاوران تولید

به دنبال 3 سال تجربه برنامه شبکه دانش کشاورزی در مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی، طرح یاوران تولید از بهار سال 1399 و با ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی کلید خورد تا اثربخشی بیشتر دانش در عرصه های تولیدی بخش کشاورزی رخ دهد.

هماهنگی واحدهای اجرایی با واحدهای تحقیقاتی و ترویجی در طرح یاوران تولید

حسین نوری معاون علمی و فناوری موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) مهمترین وجه تمایز طرح یاوران تولید را نسبت به شبکه دانش کشاورزی را فعالیتهای هماهنگ واحدهای اجرایی با واحدهای تحقیقاتی و ترویجی عنوان کرد و گفت: این فعالیت به منظور اثربخشی بیشتر دانش در عرصه های تولیدی بخش کشاورزی است.

وی افزود: به عبارت دیگر در این طرح نمایندگان 3 واحد یادشده در کنار یکدیگر و با مشارکت بهره برداران جهت احصاء مشکلات دانشی بهره برداران و به دنبال آن ارائه توصیه های فنی و اجرایی کردن آنها در حوزه های زراعت، باغبانی، دام و طیور، شیلات و منابع طبیعی و آبخیزداری با یکدیگر به همکاری میکنند.

نوری درباره ابلاغ برنامه عملیاتی طرح یاوران تولید، گفت: ابلاغ دستورالعمل اجرایی طرح یاوران تولید توسط رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در 31 اردیبهشت ماه و به دنبال آن ابلاغ برنامه عملیاتی طرح توسط رئیس مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی در تاریخ 13 خرداد ماه سال جاری انجام شده است.

تشکیل دبیرخانه طرح یاوران تولید

معاون علمی و فناوری موسسه آموزش و ترویج کشاورزی تصریح کرد: همچنین به منظور ایجاد هماهنگی لازم میان واحدهای استانی، نظارت بر حسن اجرای برنامه، اخذ گزارش های پیشرفت و جمع بندی و تهیه گزارش پیشرفت طرح جهت ارائه به مراجع ذیربط دبیرخانه ملی طرح به مسئولیت معاون علمی و فناوری مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی در مؤسسه آموزش و ترویج ایجاد شده است.

به گفته معاون علمی و فناوری موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در  نزدیک به دو ماه از آغاز طرح یاوران تولید در کلیه استان های کشور این طرح آغاز شده و پیشرفت های مناسبی داشته است.

وی فرایند طراحی‌شده جهت اجرای طرح یاوران تولید را در گام‌های زیر خلاصه کرد:

1- صدور ابلاغ اعضای کارگروه استانی؛ 2- ارائه وضعیت تولید و شکاف‌های دانشی توسط مدیر شهرستان به‌منظور اولویت‌بندی آن‌ها در کارگروه استانی؛ 3- تشکیل گروه‌های کارشناسی جهت عزیمت به منطقه؛ 4- تصویب تقویم زمانی اعزام گروه‌های کارشناسی به منطقه در کارگروه استانی؛ 5- ارائه توصیه‌های فنی و پیشنهاد برنامه عملیاتی مربوطه جهت ارائه به کارگروه استانی (تکمیل کاربرگ شماره یک)؛ 6- تصویب برنامه عملیاتی و مرتبط با توصیه‌های فنی و بازه زمانی آن توسط کارگروه استانی؛ 7- ابلاغ برنامه عملیاتی به مدیریت‌های ستادی و مدیریت شهرستان جهت اجرا همراه با نظارت و پیگیری مدیریت هماهنگی ترویج استان؛ 8- تکمیل کاربرگ شماره 2 (فرم اثربخشی برنامه‌ها).

وی در پایان گفت: علاوه بر این، پیش‌بینی‌شده است که در کلیه مراحل فوق تعامل لازم میان واحدهای استانی و دبیرخانه ملی طرح جهت کسب اطلاعات و بازخورد لازم وجود داشته باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید