Iranian Agriculture News Agency

آبیاری ۸۰ درصد از اراضی کشاورزی اردل با روان‌آب‌ها

مدیر جهادکشاورزی اردل گفت:هم‌اکنون ۸۰ درصد از اراضی کشاورزی این شهرستان از طریق بهره‌مندی از روان‌آبها آبیاری می‌شود که با بروز پدیده خشکسالی تاثیر مستقیم بر تولید محصولات منطقه دارد.

آبیاری ۸۰ درصد از اراضی کشاورزی اردل با روان‌آب‌ها

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،روح‌الله سعیدی وسعت اراضی کشاورزی این شهرستان را ۲۱ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: از این میزان ۱۹ هزار هکتار اراضی زراعی و ۲ هزار هکتار باغی است، که بخش عمده آنها از رودخانه‌ها و چشمه‌سارها تغذیه می‌شود.

به گفته وی، با مساعدشدن شرایط بارندگی در ۲ سال گذشته وضعیت تامین آب کشاورزی این منطقه نسبت به چندین سال خشکسالی بهبود یافته است.  

سعیدی، از اجرای آبیاری نوین در یک‌هزار هکتار از اراضی آبی کشاورزی شهرستان در چند سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: امسال نیز اجرای سیستم آبیاری نوین در ۴۰۰ هکتار از زمین‌های مستعد باغی و زراعی شهرستان در حال انجام است.

مدیر جهادکشاورزی اردل، با اشاره به تولید سالانه ۹۸ هزار و ۸۱۰ تن انواع محصولات باغی، زراعی، شیلات و دامی در بخش کشاورزی این شهرستان افزود: این شهرستان با تولید سالانه ۲۱۸ تن سبزی و صیفی، چهار هزار و ۱۸۰ تن محصولات باغی و ۴۵ هزار و ۹۴۰ تن محصولات زراعی، بخش عمده‌ای درآمد جمعیت شهرستان از بخش کشاورزی ارتزاق می‌کنند.

وی، تولید گل شاخه بریده این شهرستان را نیز سالانه متوسط یک میلیون و ۸۱۰ هزار شاخه اعلام کرد و گفت: در این شهرستان سالانه ۳۸۶ تن نیز محصول عسل تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی اردل، میزان تولید گوشت قرمز این شهرستان در طول سال را ۶۷۵ تن و گوشت مرغ را ۱۲۰ تن اعلام و تاکید کرد: سالانه هفت هزار و ۱۵۵ تن نیز ماهی قزل‌آلا در این شهرستان تولید می‌شود و اردل رتبه نخست تولید آبزیان چهارمحال و بختیاری را دارد.

سعیدی تصریح کرد: این شهرستان با داشتن بیشترین ساحل رودخانه و آب‌های جاری استان و با دارا بودن حدود ۲۴۰ مزرعه پرورش ماهی سردآبی، برای حدود  سه هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

به گفته وی، شهرستان اردل با داشتن چشمه‌سارها و رودخانه‌های متعدد مهمترین مرکز تولید ماهی قزل‌آلا و و مستعد افزایش و توسعه آبزیی‌پروری است.

مدیر جهادکشاورزی اردل، پرورش ماهی در قفس را از مهمترین ظرفیت‌های سد کارون۴ در این شهرستان عنوان کرد و افزود: مطالعات برای بهره‌گیری از این قابلیت در حال انجام است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید