Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت لیموترش از باغ‌های استان بوشهر

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر گفت: برداشت لیموترش از سه هزار و ۵۹۵ هکتار باغ استان آغاز شده است.

آغاز برداشت لیموترش از باغ‌های استان بوشهر

سمیه فرح بخش مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگار ایانا در استان بوشهر  گفت: از چهار هزار و ۵۶۳ هکتار باغ‌ مرکبات استان، سه هزار و ۵۹۵ هکتار به کشت درختان لیموترش اختصاص دارد که از این میزان دو هزار و ۷۸۲ هکتار بارور و ۸۱۶ هکتار غیربارور هستند.

وی با اشاره به آغاز برداشت محصول لیموترش از باغ‌های استان افزود: زمان برداشت این محصول از مرداد تا پایان شهریور است و لیموترش‌های برداشت شده علاوه بر بازار مصرفی استان به سایر استان‌های کشور نیز فرستاده می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: بیشترین تولید لیموترش مربوط به شهرستان‌های جم، دشتی و دشتستان است و پیش بینی می‌شود امسال ۵۵ هزارتن از این محصول در استان تولید شود.

فرح بخش عنوان کرد: ارقام لیموترش کشت شده در باغ‌های استان ارقامی مانند مکزیکن لایم، لیسبون و پرشین لایم است که با توجه به شرایط اقلیمی استان، کیفیت و بازارپسندی مطلوبی دارد.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی با هدف ارتقاء افزایش آگاهی باغ‌داران، اجرای عملیات به‌باغی در زمینه استفاده از نهال استاندارد، کاربرد شیوه نوین آبیاری، تغذیه گیاهی، مبارزه با علف‌های هرز و آفات و بیماری‌ها، و مدیریت تنش‌های محیطی در باغ‌ها را از عوامل موثر در افزایش کمی و کیفی تولیدات این محصول در استان اعلام کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید