Iranian Agriculture News Agency

آب ایرانی، خاک ایرانی، دستگاه آبیاری ایرانی

با تکیه بر توان داخلی، دستگاه به روز شده آبیاری «سنتر لینیر» در علویجه راه اندازی شد.

آب ایرانی، خاک ایرانی، دستگاه آبیاری ایرانی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، مسئول آبیاری تحت فشار اداره کل جهاد کشاورزی استان گفت: نمونه پیشرفته این دستگاه نخستین بار در استان در سطح ۱۴ و نیم هکتار از اراضی زراعی علویجه به منظور صرفه جویی در مصرف آب راه اندازی شده است.

محمود صالحان درباره نحوه کار سیستم آبیاری «سنتر لینیر» افزود: این دستگاه موتوری دارد که لوله عرضی بر دَکلی خاص سوار می‌شود و آب با فشار خاصی به صورت بارانی به روی سطح زمین و گیاه پاشیده می‌شود.

وی افزود: یک شرکت داخلی در اراک، این دستگاه‌ها را که پیشرفته‌تر از نمونه‌های قبلی است، بر اساس ابعاد زمین کشاورزی می‌سازد و سر ِ زمین مونتاژ می‌کند.

صالحان به مزایای استفاده از این دستگاه هم گریزی زد و گفت: از جمله مزایای «سنتر لینیر» این است که ارتفاع دستگاه همراه با رشد گیاه قابل تغییر و برای بیشتر گیاهان قابل استفاده است.

مسئول آبیاری تحت فشار اداره کل جهاد کشاورزی استان در پایان، به اعطای کمک بلاعوض به کشاورزانی که قصد تهیه این دستگاه را دارند، اشاره کرد و گفت: به میزان هر هکتار زمین، ۱۵ میلیون تومان تحت عنوان «سهم دولت» به کشاورزان متقاضی تعلق می‌گیرد.

صالحان افزود: کشاورزان برای اجرای این سیستم و استفاده از مزایای آن می‌توانند به مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان خود مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید