Iranian Agriculture News Agency

سرپرست جهاد کشاورزی ارسنجان اعلام کرد:

هویت گذاری بیش از 27 هزار راس دام در ارسنجان

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: از ابتدای طرح هویت گذاری دام تاکنون 27 هزار و 545 راس دام سبک و سنگین در این شهرستان پلاک کوبی و هویت گذاری شدند.

هویت گذاری بیش از 27 هزار راس دام در ارسنجان
به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، سید ناصر حسینی خرمی تصریح کرد: تا کنون 26 هزار و 745 راس دام سبک ( گوسفند و بز ) و 800 راس دام سنگین ( گاو و گوساله ) در شهرستان ارسنجان هویت گذاری شده است.
به گفته وی؛ این پلاک ها به صورت ۱۵ رقمی کدگذاری شده اند و پس از ثبت در سامانه مرکز اصلاح نژاد دام کشور در شناسایی نژاد دام، جنس دام و منطقه جغرافیایی که دام نگهداری می‌شود به ما کمک میکند.
حسینی خرمی هدف از اجرایی شدن این طرح را  تهیه آماردقیق دام، استقرار نظام صحیح بهداشتی، افزایش سرعت ودقت در امر بیمه دام، تسهیل در توزیع نهاده ها، جلوگیری از قاچاق دام و تامین نیازهای صنعت دامپروری به واکسن و دارو عنوان کرد.
این مقام مسئول ضمن تاکید بر ضرورت و الزام هویت‌گذاری تمامی دامهای این شهرستان در قالب واحدهای عشایری، روستایی و یا صنعتی، تصریح کرد : این واحد های دامپروری می‌توانند با مراجعه به شرکت تعاونی دامداران شهرستان واقع در روستای صالح آباد و یا نماینده اتحادیه صنعت دامداران برای پلاک کوبی و هویت بخشی دام های خود اقدام نمایند.
 او ضمن تشکر از همکاری دهیار و شورای اسلامی روستاهای تابعه، خواستار اطلاع رسانی و ترغیب دامداران به منظور تسریع در هویت گذاری دام ها شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید