Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

خرید ۴۰۹ هزار تن گندم/۲۱۲ میلیارد تومان به گندمکاران پرداخت شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم تا پایان کار مراکز خرید گندم در روز گذشته بیش از ۴۰۹ هزار تن گندم از کشاورزان کردستانی خریداری شده است.

خرید ۴۰۹ هزار تن گندم/۲۱۲ میلیارد تومان به گندمکاران پرداخت شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمدفرید سپری اظهار کرد: کار برداشت گندم از اراضی زیر کشت این محصول در کردستان از اول تیر ماه سال جاری آغاز و تا روز گذشته ۴۰۹ هزار و ۱۶ تن گندم مازاد بر نیاز گندمکاران خریداری شده است.

وی با بیان اینکه امسال ۳۲ هزار و ۴۵۰ هکتار سطح قابل برداشت گندم آبی و ۵۵۸ هزار هکتار گندم دیم داریم، افزود: پیش بینی می‌شود از سطح این اراضی تا پایان فصل برداشت گندم یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن محصول برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه از ۹۰ مرکز تعیین شده برای خرید تضمینی گندم در سطح استان در حال حاضر ۸۱ مرکز آن فعال است، ادامه داد: آهنگ خرید روزانه این مراکز ۲۳ هزار و ۳۱۴ تن است که میزان رشد خرید را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۵ برابر کرده است.

سپری با بیان اینکه ارزش ریالی گندم خریداری شده توسط دولت تا کنون در این استان معادل ۹۶۸ میلیارد و ۲۲۴ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان بوده است، یادآور شد: از این میزان تا امروز ۲۱۲ میلیارد و ۵۴۲ میلیون و ۹۹۱ هزار تومان آن به حساب گندمکاران کردستانی واریز شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آمار کلزای خریداری شده از کشاورزان کردستانی اشاره کرد و بیان کرد: تا کنون یک میلیون و ۷۴۰ هزار و ۱۵۱ کیلوگرم دانه روغنی کلزا در این استان خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ارزش ریالی کلزای خریداری شده در مجموع معادل هفت میلیارد و ۷۴۵ میلیون و ۴۶۷ هزار تومان بوده که تا کنون به کشاورزان پرداخت نشده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید