Iranian Agriculture News Agency

تخریب ۶۷ سازه غیرمجاز در اراضی کشاورزی خراسان جنوبی

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان تخریب و ۳۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز نیز شناسایی شد.

تخریب ۶۷ سازه غیرمجاز در اراضی کشاورزی خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، رییس سازمان در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان جنوبی که به ریاست رییس کل دادگستری استان برگزار شد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان تخریب و ۳۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز نیز شناسایی شد.

غلامرضا قوسی افزود: در این مدت ۵۷۹ فقره ماموریت توسط اکیپ‌های گشت نظارتی بر اراضی کشاورزی استان انجام شده است.

وی بیان کرد: در حوزه حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی با شکل‌گیری گشت‌های نظارتی مقداری شرایط نظارت بر تغیر کاربری و حفظ اراضی بهتر شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: انجام ۲۹۱ مورد نظارت بر طرح‌های واگذار شده، بررسی ۲۹ پرونده در هیات نظارت ماده ۳۳ و انجام ۲۸۹ مورد نظارت بر مجوزهای تغییر کاربری از دیگر اقدامات سال جاری بوده است.

وی در ارتباط با دستورالعمل تعیین تکلیف ساخت و ساز غیرمجاز در روستای شمس‌آباد بیرجند اظهار کرد: در این منطقه در ۲ قطعه زمین ۲ هکتاری و ۲۳ هکتاری در گذشته نسبت به احداث مرغداری توسط ۲ مالک اقدام شده بود.

قوسی گفت: مجوز فعالیت مرغداری در حریم روستا داده نشده که بنیاد مسکن برای الحاق این اراضی به طرح هادی وارد عمل شده بود.

وی تصریح کرد: در اراضی ۲۲ هکتاری ۵۰ قطعه زمین تعیین شده که تاکنون ۲۳ نفر به صورت غیرمجاز نسبت به ساخت و ساز اقدام کرده‌اند که با دستور قضایی این اراضی تعیین تکلیف خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد: اگر قرار باشد اراضی به طرح هادی واگذار شود باید این ساخت و سازها ابتدا تعیین تکلیف شود که در این زمینه تاکید بر اخذ مجوز و پرداخت هزینه‌ها شده است.

وی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زمانی می‌تواند پاسخ استعلام برای ساخت و ساز را بدهد که این افراد با مراجعه به جهاد کشاورزی هزینه‌ها را پرداخت کنند.

قوسی با بیان اینکه شرکت‌های خدمات‌رسان آب و برق خدمات لازم را در این منطقه ارائه کرده‌اند گفت: برخی قطعه‌ها فقط دیوارچینی شده و بقیه نسبت به ساخت و ساز کارگاه، منزل ویلایی و سایر موارد اقدام شده است.

در ارتباط با این دستورالعمل مصوب شد دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق و گاز اگر بدون استعلام از ادارات و مراجع ذیربط در منطقه‌ای خدماترسانی کنند، پرونده قضایی تشکیل شود.

همچنین دستگاه‌های خدمات‌رسان بدون تشریفات قانونی نباید هیچ گونه خدماتی انجام دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید