Iranian Agriculture News Agency

تجهیز بیش از هزار هکتار اراضی کشاورزی در خراسان جنوبی به سیستم آبیاری نوین

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: شهرستان زیرکوه بیشترین طرح اجرا شده آبیاری نوین استان را به خود اختصاص داده است.

تجهیز بیش از هزار هکتار اراضی کشاورزی در خراسان جنوبی به سیستم آبیاری نوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال حدود هزار و ۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است، گفت: شهرستان زیرکوه بیشترین طرح اجرا شده آبیاری نوین استان را به خود اختصاص داده است.

محمدحسن غلامی افزود: در حال حاضر سامانه‌های آبیاری نوین در سطح ۸ هزار و ۴۱۹ هکتار از اراضی استان در دست اجرا است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه شهرستان زیرکوه با حدود ۷۹۸ هکتار بیشترین طرح اجرا شده آبیاری نوین استان را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: پارسال ۶۲ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان تسهیلات به این حوزه تخصیص داده شد که بر این اساس ۴ هزار و ۷۵۰ هکتار  از  اراضی کشاورزی مجهز به سیستم نوین آبیاری  شدند.

وی تصریح کرد: در سال زراعی جاری به ازای هر هکتار آبیاری تحت فشار ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و به ازای هر هکتار آبیاری کم فشار ۷ میلیون تومان تسهیلات داده می‌شود.

غلامی با بیان اینکه استفاده از روش‌های آبیاری نوین ۴ هزار و ۴۰۰ متر مکعب در هکتار مصرف آب را کاهش می‌دهد ادامه داد: ۳۰ درصد افزایش عملکرد و ۳۰ درصد کاهش مصرف کود و سم از دیگر مزایای استفاده از این روش هاست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید