Iranian Agriculture News Agency

پرداخت تمامی خسارت‌های کشاورزان آذربایجان شرقی در سال 99 تا پایان سال زراعی

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: غرامت خسارت دیدگان بخش کشاورزی تا دو ماه آینده پرداخت می شود.

پرداخت تمامی خسارت‌های کشاورزان آذربایجان شرقی در سال 99 تا پایان سال زراعی

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، علی تبریزی در جلسه مشترک کارگروه خشکسالی، سرمازدگی و سایر مخاطرات بخش کشاورزی و ستاد بیمه محصولات کشاورزی استان، اظهار کرد: در سال زراعی ۹۷ ـ ۹۸ تعداد ۹۵ هزار و ۷۳۵ بیمه نامه در صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان اخذ شده که این تعداد در سال زراعی ۹۸ ـ ۹۹ به تعداد ۶۸ هزار بیمه نامه کاهش یافته است.

وی در خصوص سطح بیمه بخش کشاورزی استان، تشریح کرد: در سال زراعی گذشته، ۲۳۰ هزار راس در بخش دام، ۲۸ میلیون قطعه در بخش طیور، ۴۰ هزار و ۱۸۹ هکتار بخش باغی و ۱۴۲ هزار و ۹۷۱ هکتار در بخش زراعی استان بیمه شده بود.

وی در خصوص سطح بیمه بخش کشاورزی در سال زراعی ۹۸ ـ ۹۹ اظهار کرد: امسال، سهم بیمه برای بخش دام ۲۱۲ هزار راس، برای بخش طیور ۲۴ میلیون قطعه، برای بخش باغی ۲۴ هزار هکتار و بخش زراعی نیز  ۸۸ هزار هکتار بوده است.

تبریزی متذکر شد: تعداد اندکی از بخش آبزیان استان در سال زراعی گذشته، بیمه شده بود که امسال متاسفانه تاکنون هیچ بیمه‌ای در بخش آبزیان استان انجام نگرفته است؛ این امر در حال پیگیری است تا این مشکل زودی حل شود.

وی در خصوص غرامت پرداخت شده نسبت به حق بیمه سهم بیمه گذار اظهار کرد: در مجموع، صندوق بیمه بانک کشاورزی سه برابر دریافت حق بیمه، غرامت پرداخت کرده است.

وی در خصوص سهم غرامت پرداختی در سال ۹۷ ـ ۹۸ اظهار کرد: مبلغ ۳۷ میلیارد ریال به بخش دام، ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به بخش طیور، ۴۹۶ میلیارد ریال به بخش باغی و ۶۳ میلیارد ریال نیز به بخش زراعی و در مجموع ۶۰۴ میلیارد ریال غرامت پرداخت شده است.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان متذکر شد: غرامت بیمه در بخش دام و طیور با فاصله کم از زمان خسارت پرداخت می‌شود اما پرداخت غرامت محصولات باغی و زراعی نیازمند زمان و بررسی کامل هستند.

وی در خصوص تعداد خسارت‌های تایید شده و دارای مجوز بخش کشاورزی استان در سال زراعی جاری، اظهار کرد: یک مورد خسارت در بخش تنه درختان، ۲۹۷ مورد خسارت در باغی و ۱۴۴ مورد خسارت نیز در بخش زراعی استان ثبت شده که در مجموع مبلغ ۴۴ میلیارد تومان برآورد شده است که تا دو ماه آینده پرداخت می شود.

وی افزود: در بخش محصولات باغی، باران‌های بی موقع، سرما و یخبندان بیشترین میزان خسارت و در بخش زراعی نیز باد گرم و خشکسالی بیشترین خسارت را به کشاورزان تحمیل کرده است.

تبریزی از پرداخت تمامی غرامتهای ناشی از خسارت در سال زراعی ۹۷ ـ ۹۸ کشاورزان استان خبر داد و افزود: برنامه صندوق بیمه این است که تا اتمام سال زراعی جاری، تمامی خسارت‌های کشاورزان در سال 99 نیز پرداخت شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید