Iranian Agriculture News Agency

صادرات اولویت تولید محصولات کشاورزی خراسان رضوی است

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: توسعه صادرات محصولات زراعی و باغی و دامی استان با هدف حمایت از بهره‌برداران و ممانعت از خام فروشی، جزو اولویت اصلی کشاورزی استان است.

صادرات اولویت تولید محصولات کشاورزی خراسان رضوی است

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، حمید جنتی این مطلب را در جلسه هم‌اندیشی با صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان که در جهت توسعه صادرات تشکیل شده بود عنوان کرد.

به گفته وی در این نشست ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص مسایل و چالشها و رفع مشکلات صادر کنندگان، جدیدترین اطلاعات از قوانین قرنطینه نباتی و دامی و نیز صدور گواهی بهداشت در کشورهای اروپایی و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا بیان و اطلاع‌رسانی شد.  

وی افزود: در جهت توسعه صادرات تصمیم گیری گردید  نسبت به انتخاب صادرکننده نمونه محصولات کشاورزی و تشویق به صادرات اقدام شود.

جنتی به عملکرد سه ماهه نخست سال 1399 بازارچه های مرزی باجگیران و دوغارون و مقایسه با مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی بازارچه های استان بیش از 51 هزار تن و به ارزش تقریبی 34 میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل در وزن 30 درصد و در ارزش دلاری 47 درصد کاهش داشته است.

مدیر توسعه بازرگانی افزود: کاهش 10 درصدی صادرات غیرنقتی بازارچه مرزی دوغارون با رقم 31875658 دلار  و  کاهش 92 درصدی صادرات نفتی بازارچه مرزی دوغارون با رقم 2148399 دلار مشاهده می‌شود.

حمید جنتی اظهار کرد: از بازارچه مرزی دوغارون بیش از یک و نیم میلیون لیتر فرآورده های نفتی تخلیه و بارگیری و تعداد 733 نفر اشتغالزایی مستقیم انجام شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید