Iranian Agriculture News Agency

حدود ۲۰ هزار تن میوه هسته‌دار در مراغه برداشت می‌شود

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی و باغی این شهرستان گفت: بر اساس برآوردهای کارشناسی امسال ۱۹ هزار و ۹۳۶ تن انواع میوه‌های هسته‌دار در باغات این شهرستان تولید و برداشت می‌شود.

حدود ۲۰ هزار تن میوه هسته‌دار در  مراغه برداشت می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اسماعیل کریمی اصل روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران  افزود: این میزان محصول باغی از ۲ هزار و ۱۲۱ هکتار از اراضی باغی این شهرستان برداشت خواهد شد.

وی ادامه داد: این محصولات شامل گوجه درختی، زردآلو، آلبالو و گیلاس بوده که برخی از آنها به صورت تازه خوری، فرآوری شده و خشکبار مورد استفاده قرار می کیرد و بخش مهمی از آنها نیز به بازارهای داخلی و خارجی صادر می شود.

 کریمی اصل با بیان اینکه مراغه در زمینه تولید گوجه درختی بخش مهمی از تولید این محصول در آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: این محصول باغی به میزان ۱۳ هزار و ۲۴۸ تن از یک هزار و ۴۷۲ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت می‌شود.

وی گفت: بخش مهمی از این محصول باغی به صورت سنتی یا فرآوری شده به صورت خشکبار روانه بازارهای مصرف داخلی و نیز به صورت محصول صادراتی به کشورهای خارجی صادر خواهد شد.

کریمی اصل افزود: امسال همچنین ۶ هزار و ۱۸۰ تن انواع زردآلو از ۵۶۲ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان برداشت می شود که به صورت میوه و تازه خوری و نیز به صورت خشکباری عرضه و توزیع می شود.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال ۳۰۱ تن آلبالو در ۶۴ هکتار از اراضی زیر کشت این محصول تولید شود افزود: همچنین ۲۰۷ تن انواع گیلاس نیز در ۲۳ هکتار از اراضی زیرکشت این محصول باغی تولید وعرضه خواهد شد.

گفتنی است شهرستان مراغه با بیش از ۱۱۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی از قطب های کشاورزی شمالغرب کشور بوده و با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید