Iranian Agriculture News Agency

افزایش هزار تنی تولید زرشک خشک در خراسان جنوبی

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی در نشست برنامه ریزی خرید پیش بینی زرشک گفت: پیش‌بینی می‌شود تولید زرشک خشک در خراسان جنوبی، امسال هزار تن افزایش یابد.

افزایش هزار تنی تولید زرشک خشک در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، عبدالرضا رضایی گفت: امسال در خراسان جنوبی، ۱۷۰۰ هکتار از باغ‌های استان زرشک کشت شد که پیش بینی می‌شود حدود ۲۱ هزار تُن زرشک خشک از آن تولید شود.

حامد نخعی، مدیرعامل صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان هم بیان کرد: پارسال ۱۱۶۰ تن زرشک با قیمت توافقی از کشاورزان خریداری شد.

مدیر تعاون روستایی استان نیز اظهار کرد: با توجه به شرایط حاکم بر بازار، امسال استفاده از پتانسیل عرضه زرشک تازه در بسته بندی‌های مناسب به بازار شهر‌های بزرگ کشور، مورد تأکید قرار گرفته است.

وحید ضیائیان احمدی، تاکید کرد: باید قبل از هر اقدامی برای عرضه این محصول استراتژیک، خواص آن را به مردم معرفی کرد تا زمینه فروش هر چه بهتر آن در بازار‌های داخلی و خارجی مهیا شود.

اکبری، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان هم از ارائه پیشنهاد تأسیس صندوق حمایت ویژه محصول زرشک به مانند صندوق حمایت از زعفران، خبر داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید