Iranian Agriculture News Agency

پس از 3 سال پیگیری محقق شد:

اختصاص ۷۰ میلیارد ریال برای مرمت قنات‌های اردستان

پس از 3 سال پیگیری مستمر مبلغ ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت قنات‌های این شهرستان اختصاص داده شد.

اختصاص ۷۰ میلیارد ریال برای مرمت قنات‌های اردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی‌نژاد بیان کرد: با تایید وزیر  کشور و دستور مستقیم نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، این موضوع در هیات دولت مطرح و با تصویب در هیات وزیران مبلغ ۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبار تملک دارایی‌ سرمایه‌ای برای مرمت و بازسازی قنوات شهرستان اردستان اختصاص یافت.

وی به بحران خشک‌سالی و جاری شدن سیل در منطقه اشاره کرد و افزود: این شهرستان بیشترین تعداد قنات‌های جاری را در بین شهرستان‌های استان اصفهان دارد و بر این اساس با توجه به مواد ۱۰ و ۱۲ مدیریت‌ بحران در سه سال گذشته پیگیر تصویب اعتبار برای قنات‌ها بودیم.

نماینده  اردستان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: سازمان برنامه و بودجه استان موظف شد ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام بازسازی، گزارش عملکرد اعتبار فوق را هر 3 ماه یک‌بار به سازمان‌ برنامه و بودجه و مدیریت بحران کشور ارسال کند.

وی اضافه کرد: با تخصیص این اعتبار مشکل چندین ساله لای‌روبی و مرمت قنات‌های اردستان برطرف و با افزایش آب، کشاورزان با جدیت و علاقه بیشتری به کار تولید محصول خواهند پرداخت و سهم مناسبی در رونق تولید محصول‌های کشاورزی به ویژه کشت گندم خواهند داشت.

شهرستان اردستان با جمعیت بیش از ۴۲ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است و نزدیک به ۵۰۰ رشته قنات و چشمه در این شهرستان وجود دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید