Iranian Agriculture News Agency

لرستان مستعد توسعه باغات در اراضی شیب‌دار است

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: لرستان به دلیل توپوگرافی خاص و بارندگی مناسب، مستعد توسعه باغات در اراضی شیب‌دار است.

لرستان مستعد توسعه باغات در اراضی شیب‌دار است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، مسعود منصور در آیین افتتاح پروژه توسعه باغات در اراضی شیب دار و کم بازده شهرستان دورود که از طریق ویدئو کنفرانس انجام سد، عنوان کرد: یکی از اولویت‌های ما حفظ منابع پایه و امنیت غذایی است و در این میان تثبیت خاک حائز اهمیت است.

وی افزود: توسعه باغات در اراضی شیب دار می‌تواند علاوه بر جذب آب در لایه‌های زیر زمینی جلوگیری از فرسایش خاک را به دنبال داشته باشد، بنابراین این موضوع مد نظر دولت قرارگرفته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: لرستان نیز به دلیل تو‌پوگرافی خاص و بارندگی مناسب ، مستعد توسعه باغات در اراضی شیب دار است.

منصور بیان کرد: در اراضی شیب دار کشت گونه‌هایی مانند بادام و‌ گیاهان دارویی مد نظر قرار دارد.

وی تاکید کرد: توسعه باغات در اراضی شیب دار علاوه بر جلوگیری از تخریب منابع طبیعی درآمدزایی قابل توجهی برای بهره‌برداران را به دنبال دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه از سال زراعی ۹۶ تا ۹۸، ۶۱هزار هکتار کشت باغات در اراضی شیب دار داشتیم، عنوان کرد: این میزان بیست هزار شغل ایجاد کرد ، امسال نیز ۱6 هزار و 800‌ هکتار کشت در اراضی شیب دار کشور انجام شده است.

منصور در مورد پروژه۱۵۲هکتاری دورود نیز گفت: فاز اول این پروژه که شامل 132هکتار بود به بهره‌برداری رسیده ، امروز نیز فاز دوم این پروژه در وسعت ۳۲هکتار افتتاح شد.

وی با بیان اینکه لرستان از پتانسیل مورد نیاز برای توسعه و کشت باغات در اراضی شیب دار برخوردار است، عنوان کرد: قرار است امسال ۵ هزار هکتار از اراضی شیب دار به کشت باغات اختصاص پیدا کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید