Iranian Agriculture News Agency

تا پایان سال:

2بیش از هزار هکتار اراضی کشاورزی دیم به آبی تبدیل می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: با بهره‌برداری از ۶ ایستگاه پمپاژ تا پایان سال جاری بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دیم شهرستان پلدختر به آبی تبدیل شده است.

2بیش از هزار هکتار اراضی کشاورزی دیم به آبی تبدیل می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، اسفندیار حسنی‌مقدم در جریان سفر به شهرستان پلدختر با حجت الاسلام والمسلمین سید محسن موسوی امام جمعه شهرستان پلدختر دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن موسوی، امام جمعه شهرستان پلدختر با تبریک انتصاب حسنی‌مقدم به سمت ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان اظهار کرد: در پی وقوع سیل فروردین ماه سال ۹۸ به بخش کشاورزی پلدختر خسارات زیادی وارد شد، بنابراین کشاورزان این منطقه نیاز به توجه بیشتری دارند و لازم است ارتباط شما با کشاورزان منطقه بیشتر از گذشته بوده و در جریان مسائل و مشکلات کشاورزان این منطقه خصوصاً کشاورزان خسارت دیده از سیل قرار بگیرید

در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت : شهرستان پلدختر محل خروجی آب استان است و در بحث تامین آب این شهرستان ، با توجه به استعداد خوب منطقه در کشاورزی ، تامین آب مورد نیاز کشاورزان از ضروریات است.

حسنی مقدم مشکلات شهرستان پلدختر در حوزه کشاورزی را تأمین و تخصیص آب ، خرده  مالکی اراضی کشاورزی و عدم یکپارچه سازی اراضی کشاورزی برشمرد و گفت حل این مشکلات یعنی تامین آب ، یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و مکانیزه شدن کشاورزی باعث بهره‌وری در واحد سطح  شده و در نتیجه درآمد کشاورزان افزایش می یابد.

حسنی مقدم به استعداد شهرستان پلدختر به عنوان قطب تولید انجیر سیاه در کشور اشاره کرد و گفت توجه به صنایع تبدیلی ، تکمیلی، بسته بندی ، بازار رسانی و برندسازی علی الخصوص انجیرسیاه ضروری است.

وی مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی این سازمان را موظف کرد در اسرع وقت برنامه‌های پیشنهادی خود در این زمینه را ارائه دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در پایان به تشکیل شورای کشاورزان پیشرو و خبره استان در آینده بسیار نزدیک خبر داد و افزود: از هر شهرستان ٣ الی ٤ نفر کشاورز نمونه ، باغدار نمونه ، زنبوردار نمونه ، تولید کننده نمونه و .... انتخاب شده و کارگروه استانی تشکیل می‌شود. همچنین در سایر شهرستان‌ها این شورا با حضور مدیر جهاد شهرستان و ١٠ نفر از کشاورزان پیشرو تشکیل  و رئیس سازمان جهاد کشاورزی به‌صورت مستقیم در جریان مشکلات حوزه کشاورزی استان لرستان قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید