Iranian Agriculture News Agency

افزایش ۱۰ برابری درآمد کشاورزان با احداث باغات در اراضی شیب‌دار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان از افزایش ۱۰ برابری درآمد کشاورزان با احداث باغات در اراضی شیب‌دار خبر داد.

افزایش ۱۰ برابری درآمد کشاورزان با احداث باغات در اراضی شیب‌دار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، اسفندیار حسنی‌مقدم در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ۱۶ هزار و ۸۰۰ هکتار طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار سراسر کشور گفت: یکی از ظرفیت‌های خوب استان لرستان توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار است.

این مقام مسئول تصریح کرد: استان لرستان پتانسیل بسیار بالایی در این زمینه دارد و عملکرد یک هکتار باغ دیم در قیاس با محصولات زراعی از توجیه اقتصادی خوبی برخوردار بوده و حداقل ١٠ برابر  درآمد کشاورزان ارتقا پیدا می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: تاکنون  ۴۰۴۰ هکتار توسعه  باغات دیم در اراضی شیبدار و کم بازده استان لرستان احداث شده است و در سال جاری نیز در صورت تامین اعتبار ۵ هزار هکتار (۲ هزار هکتار توسط مدیریت باغبانی و ۳ هزار هکتار توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری) احداث خواهد شد.

اسفندیار حسنی‌مقدم در پایان گفت از کشاورزان هم استانی که زمین‌های شیبدار در اختیار دارند تقاضا داریم به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کرده تا با همکاری جهاد کشاورزی نسبت به احداث باغ در این گونه اراضی اقدام نمایند ،  با این کار ضمن افزایش ذخیره نزولات جوی به داخل زمین و جلوگیری از فرسایش خاک ، درآمد آنان نسبت به محصولات زراعی نیز افزایش پیدا می کند .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید