Iranian Agriculture News Agency

بصورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهوری انجام شد:

آغاز بهره‌برداری از 4 هزار و ۴۰ هکتار باغات طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار و کم بازده لرستان

بهره‌برداری از 4 هزار و ۴۰ هکتار باغات طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار و کم بازده لرستان به دستور رئیس جمهوری و با حضور منصور رئیس سازمان جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری کشور در استان و خادمی استاندار لرستان و رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان آغاز شد.

آغاز بهره‌برداری از  4 هزار و ۴۰ هکتار باغات طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار و کم بازده لرستان
 
 
به گزارش ایانا از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان لرستان، در مراسم بهره‌برداری از  4 هزار و ۴۰ هکتار باغات طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار و کم بازده لرستان که با حضور منصور رئیس سازمان جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری کشور در استان و خادمی استاندار لرستان  و رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد؛ طرح احداث چهار هزار و ۴۰ هکتار باغ در اراضی شیبدار و کم بازده استان که از سال ۹۶ شروع  شده است به بهره برداری رسید. 
  ۱۵۲ هکتار از این سطح مربوط به صنایع دفاع دورود است که چاله کنی و تامین نهال آن توسط جهاد کشاورزی انجام شده است.
همچنین برای احداث هر هکتار باغ در اراضی شیبدار و کم بازده ۱۴ میلیون تومان هزینه شده و به طور متوسط در هر 3 هکتار در اراضی دیم یک فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در این مراسم پیش بینی تولید این میزان باغ را ۲ هزار و ۲۰ تن برشمرد و گفت: در مجموع ۵۶۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال با اشتغالزایی یکهزار و ۳۴۶ نفر برای این طرح ها هزینه شده و ارزش افزوده تولید در این مناطق نیز یکهزار و ۱۰ میلیارد ریال است.
به گفته وی تا پیش از سال ۹۶ طرح های ناچیزی در خصوص توسعه باغات در اراضی شیبدار و کم بازده اجرا شده است.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید