Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

صادرات محصولات کشاورزی کردستان به اوراسیا در اولویت قرار دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در امر صادرات نباید تنها به اقلیم کردستان عراق اکتفا کنیم بلکه باید هدف های بزرگتری مانند بازار اوراسیا را در برنامه داشته باشیم.

صادرات محصولات کشاورزی کردستان به اوراسیا در اولویت قرار دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمدفرید سپری در اولین جلسه کارگروه تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی که با حضور معاونین و مدیران سازمان در سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: تعاونی‌های عضو صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان باید با ایجاد اتحاد، همدلی و همراهی نسبت به اجرای اهداف و برنامه‌های تعاونی‌ها اقدام کنند.

وی بر توسعه و فعالیت‌های مشارکتی در بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: ضروری است تشکل‌های بخش کشاورزی فعالیت‌های تولیدی را از تأمین مواد اولیه تا بازاریابی و فروش محصولات به انجام برسانند تا تمام منافع اقتصادی این فعالیت‌ها به تعاونی بازگردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با تاکید بر اینکه هدف ما حمایت از زنجیره‌های ارزشی است، ادامه داد: باید فعالیت‌های ما در بخش کشاورزی در راستای حمایت و توسعه زنجیره‌های ارزشی باشد.

سپری یادآور شد: تعاونی‌ها باید حول یک هدف مشترک به منظور رفع نیاز اعضا با تجمیع سرمایه‌های اندک تشکیل شوند تا تحولی در کسب و کار خود ایجاد کنند.

وی بیان کرد: لازم است هدایت تعاونی‌ها به سمت بازار و محصولات صادرات محور باشد تا به عنوان یک اولویت مهم بسترهای لازم برای توسعه و تقویت تعاونی‌ها را فراهم شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: بازار به عنوان حلقه مهم زنجیره ارزش با به کار گیری ظرفیت‌های استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نباید از این مهم غافل شد.

سپری با اشاره به اهمیت صادرات محصولات کشاورزی استان کردستان، اظهار داشت: ما نباید تنها به اقلیم کردستان عراق برای صادرات اکتفا کنیم بلکه باید با تقویت این بخش و استفاده از دیگر ظرفیت‌ها مانند بازار اوراسیا با رعایت ملزومات آن بخش صادرات محصولات کشاورزی استان را تقویت کنیم.

وی افزود: صندوق خرد زنان نیازمند یک تقویت اساسی برای ایجاد زنجیره ارزشی با اولویت تأمین بازار است و این مهم می‌تواند علاوه بر ایجاد انگیزه تولید، افزایش درآمد در روستاها را ارتقا دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در پایان سخنان خود بیان کرد: مشکلات صندوق‌های خرد زنان روستایی باید شناسایی شود و تحرکی اساسی با بکارگیری زنان در فعالیت‌های صندوق ایجاد کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید