Iranian Agriculture News Agency

با فرمان رییس‌جمهوری در استان یزد اجرایی شد

بهره برداری از فاز یک شهرک گلخانه‌ای بهشت ارنان

به دستور رییس‌جمهوری و توسط وزیر جهاد کشاورزی، پیشرفته‌ترین شهرک گلخانه‌ای کشور در استان یزد به بهره‌برداری رسید.

 بهره برداری از فاز یک شهرک گلخانه‌ای بهشت ارنان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد رییس سازمان جهاد کشاورزی این استان گفت: فاز نخست شهرک ۱۵ هکتاری گلخانه‌ای بهشت ارنان مهریز با سرمایه‌گذاری 785 میلیارد ریال و کارآفرینی برای 300 نفر بهره‌برداری شد.

سید جمال سجادی‌پور افزود: فاز نخست این شهرک به مساحت 15هکتار است که تماما با سازه‌های تیپ یک اجرا شده است.

این مسئول بخش کشاورزی استان یزد اظهار کرد: دولت برای زیرساخت‌های این شهرک که شامل تامین آب، برق، جدول‌گذاری و تجهیز چاه آب  785 میلیارد ریال اختصاص داده است.

سجادی‌پور خاطرنشان کرد: در این طرح تنوع محصولات سبزی و صیفی‌جات بالاست و به‌عنوان نمونه گوجه، خیار سبز، بادمجان، فلفل دلمه‌ای رنگی، انواع سبزیجات و همچنین گل رز تولید می‌شود.

وی ادامه داد: در فاز اول این شهرک، سالانه یک میلیون و 50 هزار  شاخه گل رز و همچنین 4 هزارتن محصولات گلخانه‌ای تولید و علاوه بر عرضه به بازار داخلی 70 درصد آن به بازار خارجی (روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس) صادر می‌شود.

سجادی‌پور افزود: بهره‌وری از منابع آبی، ایجاد اشتغال، جهش و افزایش تولید محصولات گلخانه‌ای از اهداف ساخت شهرک‌های گلخانه‌ای و کشت‌های نوین  گلخانه‌ای است.

وی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون، ۲۰درصد تولیدات گلخانه‌های  در یزد تولید می‌شود، تصریح کرد: سالانه از هزار و ۸۴۳ هکتار سطح زیرکشت ، ۵۴۰ هزار تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید