Iranian Agriculture News Agency

صدور نخستین سند کاداستری برای کشاورزان استان زنجان

مدیر امور اراضی استان زنجان گفت: در جهت اجرای قانون جامع حدنگار کشور (کاداستر) و اجرای قانون رفع تداخلات، ۹۹ پرونده در فاز اول برای صدور سند به اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ارسال شده است که طی روزهای آتی اسناد تک برگی آنها صادر خواهد شد.

صدور نخستین سند کاداستری برای کشاورزان استان زنجان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان، جمال انصاری مدیر امور اراضی استان زنجان گفت: در جهت اجرای قانون جامع حدنگار کشور (کاداستر) و اجرای قانون رفع تداخلات، کمیسیون رفع تداخلات استان نسبت به رفع تداخلات اجرای قوانین و مقررات موازی در روستای ولیاران از توابع شهرستان زنجان اقدام کرد و پس از آن عملیات اجرای طرح کاداستر اراضی زراعی روستا آغازشد و با تایید سازمان نقشه‌برداری کشور، نقشه حدنگار به اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان تحویل شد.

انصاری افزود: اداره ثبت اسناد و املاک در یک فرآیند برنامه‌ریزی شده و هماهنگ با سازمان جهاد کشاورزی و در جهت اجرای تفاهم‌نامه مشترک وزارت جهاد کشاورزی با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در روزهای پایانی تیرماه ۹۹ مبادرت به صدور سند مالکیت حدنگاری اراضی کشاورزی در روستای مذکور کرد که با این اقدام اسناد نسق زراعی کشاورزان صاحب نسق قبلی باطل می‌شود.

وی تأکید کرد: صدور سند مذکور پس از انقلاب اسلامی برای اولین بار در کشور رخ داده است و ۹۹ پرونده در فاز اول برای صدور سند به اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ارسال شده است که طی روزهای آتی اسناد تک برگی آنها صادر خواهد شد.

انصاری تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان آمادگی لازم را برای صدور سند حدنگاری کشاورزان در روستاهایی که عملیات طرح کاداستر در آنها اجرا شده است دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید