Iranian Agriculture News Agency

طرح‌های آبخیزداری در 27 هزار هکتار از اراضی استان سمنان اجرا می‌شود

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: اجرای طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری سال جاری در سطح 27 هزار هکتار در دستور کار منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان است.

طرح‌های آبخیزداری در 27 هزار هکتار از اراضی استان سمنان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، فرهاد عبدالشاه با بیان اینکه این پروژه‌ها در 8 شهرستان میامی، شاهرود، دامغان، سمنان، مهدی‌شهر، سرخه، آرادان و گرمسار اجرا می‌شود اظهار کرد: پیگیری مراحل اجرای این پروژه‌ها در حال انجام است و در صورت تأمین اعتبار عملیاتی خواهد ‌شد.

وی خاطرنشان کرد: این عملیات در 21 حوضه آبخیز و با اعتباری بالغ‌بر 240 میلیارد ریال در حال برنامه‌ریزی است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان همچنین به آخرین وضعیت طرح‌های آبخیزداری سال گذشته اشاره کرد و گفت: پروژه‌های اجرایی سال گذشته در 28 حوضه بود که برخی از آن‌ها تکمیل شد و برخی نیز پیشرفت 95 درصدی دارند که تا پایان سال مالی (پایان شهریورماه) به اتمام می‌رسند.

به گزارش ایانا در سال گذشته از محل صندوق توسعه 200 میلیون یورو (یک هزار و 500 میلیارد تومان) برای اجرای طرح‌های آبخیزداری کشور اختصاص یافت که از این میزان 45 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه طرح‌های آبخیزداری استان سمنان تخصیص یافت.

 تاکنون 1.5 میلیون هکتار از اراضی و حوزه‌های آبخیز استان مورد مطالعات توجیهی قرارگرفته است و مطالعات تفصیلی حدود 240 هزار هکتار در 13 حوزه در حال مطالعه است. در سال‌های 1370 تا 1398 به حجم 730 هزار مترمکعب عملیات سنگ و ملات و حدود 6 میلیون مترمکعب عملیات خاکی با هدف کنترل سیلاب و کنترل فرسایش خاک در استان سمنان اجراشده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید