Iranian Agriculture News Agency

یکپارچه‌سازی اراضی زراعی شرط اعطای تسهیلات اعتباری به کشاورزان

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، گفت: فلسفه وجودی کارگروه امور اراضی، تجمیع و تبدیل زمین های خرد و کوچک به اراضی بزرگ و یکپارچه است.

یکپارچه‌سازی اراضی زراعی شرط اعطای تسهیلات اعتباری به کشاورزان

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه یکپارچه سازی مدیریت امور اراضی که در اتاق جلسه سازمان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب گفت: کارگروه امور اراضی، کارگروهی فرابخشی و قانون مصوبه مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

وی، ادامه داد: در بخش کشاورزی، مشکلات و چالش های زیادی وجود دارد که عامل اصلی آن خرد بودن اراضی زراعی است.  

 فتحی با خاطرنشان ساختن این موضوع که مالکیت در قانون اساسی جمهوری اسلامی محترم شمرده شده است، اظهار کرد: ترغیب و ایجاد انگیزه در جامعه کشاورزی نسبت به تجمیع و یکپارچه سازی زمین های زراعی نیاز به اعمال سیاست های تشویقی و حمایت های مالی اعتباری دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، گفت: این سازمان آمادگی دارد تا به کشاورزانی که اقدام به یکپارچه سازی اراضی زراعی تحت اختیار خود نموده اند تسهیلات اعتباری در قالب اجرای پروژه های آبیاری کم فشار و تحت فشار اعطا کند.

وی گفت: اولویت دریافت تسهیلات کم بهره با کشاورزان و بهره بردارانی است که زمین های کشاورزی خود را تجمیع و یکپارچه کرده اند.

 فتحی، ادامه داد: قانونگذار تاکید دارد دریافت تسهیلات ادوات و ماشین های کشاورزی در قالب افزایش ضریب مکانیزاسیون با سود 15 درصد با کشاورزانی است که نسبت به یکپارچه سازی اراضی زراعی اقدام کرده اند، اراضی خرد و کوچک در مرحله دوم دریافت تسهیلات قرار دارند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در بخش پایانی سخنان خود با یادآوری این موضوع که در بند الف تبصره 18 اعتبارات لازم جهت احداث و راه اندازی سردخانه پیش بینی شده است، گفت: با توجه به میزان سطح زیرکشت در اراضی بزرگ و تجمیع شده، احداث سردخانه از الزامات اساسی می باشد لذا قانونگذار تاکید می کند اراضی زراعی با مقیاس بزرگ و یکپارچه در دریافت تسهیلات اعتباری در اولویت قرار دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید