Iranian Agriculture News Agency

انسداد چاه‌های غیرمجاز آب با دستور قضایی در قرچک

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک از انسداد چاه های غیرمجاز آب و سلب امتیاز برق 14 واحد دباغی غیرمجاز با دستور قضایی در این شهرستان خبر داد.

انسداد چاه‌های غیرمجاز آب با دستور قضایی در قرچک

به گزارش ایانا در استان تهران، محمدطاهر ظاهری با اعلام این خبر گفت: تعدادی واحد متخلف دباغی در منطقه جنوب روستای ولی آباد قرچک که پیش از این به دلیل ایجاد آلودگی با حکم دادگاه تعطیل و پلمب شده بودند مجدداً بدون توجه به اخطاریه ها اقدام به از سرگیری فعالیت غیرمجاز خود کرده و موجبات آلودگی شدید آب و خاک را فراهم آوردند.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان این اداره پس از ماه ها پیگیری، صدور اخطاریه، تشکیل پرونده و شکایت کیفری و حتی پلمب اقدام به برخورد با این واحد ها کردند ولی این اقدامات چاره ای برای جمع آوری این واحدها نبوده و مجددا بدون مجوز قانونی راه اندازی شدند، افزود: بر همین اساس با پیگیری ها و هماهنگی انجام شده با دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قرچک، دستور به سلب امتیاز برق و انسداد چاه های غیرمجاز آب این واحدها صادر شد.

ظاهری ادامه داد:  روز گذشته تعداد 7 حلقه چاه غیرمجاز این واحدها با همکاری اداره امور منابع آب شهرستان مسدود و برق تمام واحدهای غیرمجاز نیز با همکاری شرکت توزیع برق منطقه قرچک قطع شد تا از شروع مجدد این کارگاه های غیرقانونی و آلودگی بیشتر آب و خاک منطقه و تخریب محیط زیست جلوگیری شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک در پایان با بیان اینکه محیط زیست ودیعه ای الهی و امانتی در دستان ماست که می بایست این امانت را به درستی و به سلامت به نسل های آینده تحویل دهیم و هر نوع آلودگی می تواند صدمات جبران ناپذیری به این سرمایه کشور وارد کند، تصریح کرد: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک در این مسیر از طریق مراجع قضایی و قانونی با هر نوع تخلف محیط زیستی برخورد کرده و از هیچ  اقدامی فروگذار نخواهد کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید