Iranian Agriculture News Agency

افزایش ایمنی بدن انسان با استفاده از بزاق دهان زنبورها

طبق تحقیقات به‌دست آمده، زنبورها با نظافت یکدیگر می‌توانند مصونیت کلونی را تقویت کرده و به دفع آفات کمک کنند.

 

 

 

اقتصاد سبز آنلاین: طبق تحقیقات به‌دست آمده، زنبورها با نظافت یکدیگر می‌توانند مصونیت کلونی را تقویت کرده و به دفع آفات کمک کنند. در واقع زنبورهایی که مسئول نظافت و پاکسازی لانه‌های خود هستند، با استفاده از بزاق دهان، آفات را از محیط دور کرده و در تقویت سیستم ایمنی یکدیگر نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.

حال در ادامه یکی از تیم‌های تحقیقاتی در دانشگاه فلورانس مقاله‌ای را منتشر کرده که در آن از کاربرد مفید بزاق دهان زنبورهای عسل برای افزایش ایمنی و قوای جسمی بدن انسان سخن گفته است. این روزها که کل دنیا با ویروس کووید-19 درگیر هستند، تحقیقات بسیاری را محققان همسو با این موضوع پیش می‌رود و نتایج قابل قبولی را نیز به‌دست می‌آورد.

این محققان هم اعلام کرده‌اند که بزاق دهان زنبورها می‌تواند در تقویت ایمنی بدن تا بیش از 60 درصد تأثیرگذار باشد که در این دوران بحران کرونا نباید به آن بیتوجه بود.

نکته جالب توجه اینجاست که بزاق دهان تنها یک زنبور‌عسل هم کافی نیست و حتماً باید بزاق زنبورهایی باشد که مسؤول پاکسازی لانه‌های خود هستند و به‌صورت دسته جمعی این کار را انجام می‌دهند. افرادی که کندوهای عسل داشته و کار تولید عسل را انجام می‌دهند، به‌خوبی این زنبورها را می‌شناسند و می‌توانند با قرار دادن آنها در یک محیط دیگر به صورت دسته جمعی، به بزاق دهان آنها دسترسی پیدا کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید