Iranian Agriculture News Agency

ایران و عراق در پی دستیابی به مبادلات تجاری ۲۰ میلیارد دلاری

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با بیان اینکه سفر نخست وزیر عراق به ایران در توسعه و استحکام روابط 2 کشور تاثیر مهمی خواهد داشت، گفت: درباره برنامه‌ریزی برای رسیدن به افق تجارت ۲۰ میلیارد دلاری ایران بین 2 کشور نیز در جریان این سفر رایزنی می‌شود.

 

 

 

«یحیی آل اسحاق» در خصوص سفر امروز «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق به ایران اظهار داشت: مسائل اقتصادی، بخشی عمده از این سفر را در بر می گیرد.

وی اضافه کرد: یکی از موضوعات، پیگیری توافقات با ایران در سفرهای قبلی مسئولان کشورمان است تا در حوزه اقتصادی مشکلات و موانع موجود تجاری رفع شود.

به گفته وی، زمینه سازی و برنامه ریزی برای رسیدن به افق تجارت ۲۰ میلیارد دلاری ایران با عراق از دیگر موضوعاتی است که در سفر نخست وزیر عراق مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وی، بدهی عراق به ایران بابت دریافت برق و انرژی را از دیگر موضوعات مهم این سفر دانست و گفت: پیشتر در زمینه بازگشت حدود 3 میلیارد دلار بدهی به ایران توافقاتی انجام شده که به تدریج در حال عملیاتی شدن است و در این سفر، نظام پرداخت آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

آل اسحاق با تاکید بر اینکه در این سفر بیشتر به مسائل کلی اقتصادی پرداخته می شود، تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیتهایی برای رعایت مسائل بهداشتی در مرزهای جنوبی ایران، این سفر می تواند در تسریع بازگشایی و بهبود تجارت تاثیر مستقیم داشته باشد.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: سفر نخست وزیر عراق به ایران در توسعه و استحکام روابط تاثیر مهمی داشته و نقش جدی در تعاملات تجاری دو کشور خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، ارزش صادرات ایران به عراق در سال ۹۸ حدود ۹ میلیارد دلار بوده است؛  در سه ماهه نخست امسال نیز ۵ میلیون تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار به عراق صادر شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید