Iranian Agriculture News Agency

آغاز تدوین پیش‌نویس برنامه اقدام جهانی برای منابع ژنتیکی آبزیان

رئوس پیشنویس برنامه اقدام جهانی برای منابع ژنتیکی آبزیان تهیه و سپس کارگروه متخصصین بر مبنای سر فصلهای پیش نویس با پیشنهاد بخشهای اکولوژی، بیولوژی و ارزیابی ذخایر، زیست فناوری و آبزی پروری معرفی می‌شوند.

 آغاز تدوین پیش‌نویس برنامه اقدام جهانی برای منابع ژنتیکی آبزیان

به گزارش ایانا از روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، وضعیت جهانی منابع ژنتیکی آبزیان در کمیسیون منابع ژنتیکی غذا و کشاورزی سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی سازمان ملل متحد (FAO) در نشست سال 2019 ارائه شده است و بر این اساس مقرر گردیده پیش نویسی از برنامه اقدام جهانی برای منابع ژنتیکی آبزیان در نشست سال 2021 تهیه شود.

به همین منظور نشست تخصصی با حضور ولی نسب، مرجع ملی منابع ژنتیکی آبزیان برای هماهنگی به منظور تدوین پیش نویس برنامه اقدام جهانی در موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور برگزار گردید. پس از معرفی کمیسیون منابع ژنتیکی غذا و کشاورزی توسط وی و ارائه تقویم پیش روی آن کمیسیون، بهمنی، رئیس موسسه به اهمیت تشکیل کارگروهی تخصصی متشکل از متخصصین موسسه، بخش اجراء، دانشگاه ها و بخش خصوصی اشاره کرده و بر تعامل هر چه بیشتر با مرکز ملی مدیریت منابع ژنتیکی کشاورزی و منابع طبیعی کشور تاکید  کرد.

در پایان مقرر گردید، رئوس پیشنویس برنامه اقدام جهانی برای منابع ژنتیکی آبزیان تهیه و سپس کارگروه متخصصین بر مبنای سر فصلهای پیش نویس با پیشنهاد بخشهای اکولوژی، بیولوژی و ارزیابی ذخایر، زیست فناوری و آبزی پروری معرفی شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید