Iranian Agriculture News Agency

یکی از مدیران سازمان توسعه تجارت پیشنهاد کرد:

اختصاص حداقل ۵۰ درصد ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی برای خرید قطعی کانتینر یخچالدار

میز کشوری امارات با حضور معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با رویکرد بررسی موانع و راهکارهای توسعه صادرات محصولات کشاورزی، به ویژه صیفی‌جات، به امارات برگزار شد.

اختصاص حداقل ۵۰ درصد ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی برای خرید قطعی کانتینر یخچالدار
 

به گزارش ایانا از سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم معاون وزیر صنعت و سرپرست جدید این سازمان با اشاره به مطالعات ظرفیت‌سنجی صورت گرفته در سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص امکان افزایش صادرات محصولات کشاورزی به امارات اظهار کرد: رفع موانع و شناسایی راهکارهای جدید از جمله تاسیس و یا تجهیز پایانه‌های صادراتی در استان‌های جنوبی و همجوار با امارات ضروری است.

وی همچنین بر لزوم تلاش برای تجهیز سیستم حمل و نقل دریایی به کانتیترهای یخچالدار جهت حمل محصولات کشاورزی جهت حفظ کیفیت این نوع محصولات و پیگیری‌های مستمر سازمان در این زمینه آمادگی تاکید کرد. 

پیشنهاد اختصاص حداقل ۵۰ درصد ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی برای خرید قطعی کانتینر یخچالدار 

محمود بازاری، مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران نیز بر ضرورت همکاری بیشتر وزارت راه و شهرسازی در زمینه تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل محصولات صادراتی کشاورزی تاکید کرد و پیشنهاد داد حداقل ۵۰ درصد ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی صرف خرید قطعی کانتینر یخچالدار شود.

وی همچنین به‌عنوان دبیر کارگروه توسعه صادرات به تصویب حل مشکل کانتیتر یخچالدار در شورای عالی صادرات  و همچنین به ارجاع موضوع افزایش بی رویه هزینه های حمل و نقل دریایی به سازمان حمایت از مصرف کنندگان اشاره کرد.

در ادامه آخرین وضعیت روابط تجاری با امارات در حوزه صادرات و واردات و به‌ویژه صادرات محصولات کشاورزی و صیفی جات و موانع و راهکارهای توسعه صادرات محصولات مذکور در داخل و همچنین در بازار امارات مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات، رئیس اتحادیه صادرکنندگان میوه و تربار و نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان البرز به برخی مشکلات فرا روی صادرات محصولات کشاورزی و صیفی‌جات به امارات از جمله در حوزه های بازگشت ارز، تولید، حمل و نقل، بندری، بازاریابی، بسته بندی، افت کیفیت و عدم اعمال نظارت کافی و...اشاره کرده و از دستگاههای دولتی درخواست پیگیری نمودند.

نماینده وزارت جهاد کشاورزی نیز بر ضرورت تولید تقاضا محور بر اساس نیازهای بازار تاکید کرد.

در این نشست علاوه بر مدیران و کارشناسان ذیربط در سازمان توسعه تجارت ایران، نمایندگان دستگاهای دولتی و خصوصی از جمله وزارت خارجه، بانک مرکزی، جهاد کشاورزی، اتاق بازرگانی ایران، گمرک، رئیس و اعضای هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات و رئیس اتحادیه صادرکنندگان تره بار حضور داشتند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید