Iranian Agriculture News Agency

تولید و عرضه 3700تن گوشت بوقلمون سالانه در واحدهای پرورش استان مرکزی

حمیدرضا اخوان گفت: سه هزار و ۷۰۰ تن گوشت بوقلمون سالانه در واحدهای پرورش استان مرکزی تولید و به بازار عرضه می‌شود

تولید و عرضه 3700تن گوشت بوقلمون سالانه در واحدهای پرورش استان مرکزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان مرکزی، مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۲۱ واحد پرورش بوقلمون گوشتی به ظرفیت ۱۲۲ هزار قطعه در این استان فعال بوده و سالانه ۲ نوبت جوجه ریزی در ۹۰ درصد این واحدها انجام می شود.

«حمیدرضا اخوان» افزود: سه هزار و ۷۰۰ تن گوشت بوقلمون سالانه در واحدهای پرورش استان مرکزی تولید و به بازار عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: شهرستان خمین با دارا بودن هشت واحد پرورش بوقلمون به ظرفیت ۴۱ هزار و ۵۰۰ قطعه بیشترین واحدهای پرورش را در استان مرکزی داشته و شهرستان فراهان با دارا بودن سه واحد به ظرفیت ۳۵ هزار قطعه و کمیجان با چهار واحد به ظرفیت ۲۵ هزار قطعه رتبه‌های دوم و سوم را دارند.

اخوان افزود: پرورش و تولید بوقلمون گوشتی در استان مرکزی ۲۰۰ شغل مستقیم را در این واحدها به همراه داشته‌ است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: چربی کمتر گوشت بوقلمون نسبت به گوشت مرغ و گوشت قرمز، دارا بودن گوشت قرمز و سفید، وجود ویتامین‌های B - ۶، ویتامین B - ۱۲، نیاسین، کلوئین، سلنیوم، روی، ریبوفلاوین و پنتونیک از جمله خواص گوشت این پرنده است.

اخوان گفت: گوشت بوقلمون منبع مناسب ویتامین‌های B از جمله ویتامین B۳ و B۶ است که ویتامین B۳ به کاهش کلسترول کمک کرده و برای پوست سالم و عملکرد مغز ضروری است.

وی ادامه داد: ویتامین B۶ نیز به حفظ حجم رشد ماهیچه‌ها، تولید آنتی بادی، سلول‌های قرمز خون کمک کرده و برای رشد بسیار مهم است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی پایین بودن بازار مصرف را از جمله مشکلات پرورش دهندگان بوقلمون عنوان کرد و گفت: با اقدامات انجام شده در ۲ سال اخیر این محصول جای خود را در بازار پیدا کرده و مصرف آن در بین مردم افزایش مناسب‌تری یافته‌ است.

اخوان گفت: ۹۱ واحد مرغ تخم گذار به ظرفیت چهار میلیون و ۳۷۰ هزار قطعه در استان مرکزی وجود داشته و سال گذشته ۳۶ هزار و ۶۶ تن تخم مرغ در این واحدها تولید شد.

وی اظهارداشت: ۱۶ هزار تن محصول تولیدی این واحدها در استان مرکزی مصرف و بقیه به استان‌های همجوار ارسال شد.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: شهرستان اراک با دارا بودن ۴۳ واحد مرغ تخم گذار رتبه نخست را به خود اختصاص داده و شهرستان‌های زرندیه با ۹ واحد رتبه دوم و ساوه با ۶ واحد رتبه سوم را دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید