Iranian Agriculture News Agency

خریداری 850 هزارتن گندم از کشاورزان فارس

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تا بیست و نهم تیرماه بیش از 850 هزارتن گندم مازاد بر نیاز 42 هزار نفر بهره بردار خریداری شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 48 درصد رشد داشته است.

خریداری 850 هزارتن گندم از کشاورزان فارس

صمد رنجبری در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان فارس با بیان اینکه خرید توسط 117 مرکز خرید واقع در 36 شهرستان استان فارس انجام شده، ابراز کرد: از مجموع خرید صورت گرفته 815 هزار تن آن در قالب خرید تضمینی و 35 هزار تن به صورت خرید توافقی بوده است. 

وی با اشاره به اینکه تاکنون 93 درصد از کل مبلغ گندم خریداری شده به حساب کشاورزان واریز شده است، افزود: امیدواریم تا پایان زمان برداشت و خرید این محصول مطالبات گندمکاران به موقع پرداخت شود.

به گفته وی؛ استان فارس به عنوان قطب تولید گندم کشور تاکنون علاوه بر تأمین نیاز خود و ذخیره محصول خریداری شده در سیلوهای استان، بالغ بر 62 هزارتن گندم مورد نیاز استان های دیگر را تأمین کرده است.

رنجبری تصریح کرد: بر اساس پیش بینی ها در سال جاری بالغ بر یک میلیون و 300 هزار تن گندم در استان فارس تولید و احتمالا نزدیک به یک میلیون تن آن به عنوان مازاد بر مصرف تحویل به مراکز خرید بخش دولتی و خصوصی می شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: قیمت هر کیلوگرم گندم در سال جاری به طور متوسط 25000 ریال توسط شورای اقتصاد تعیین و ابلاغ شد که نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش را نشان می دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید