Iranian Agriculture News Agency

پرندگان ملخ‌خوار باغداران را در مهار این آفت یاری می رساندند

هجوم پرندگان ملخ‌خوار به باغ‌های دهستان گلیان در بخش مرکزی شیروان و شکار ملخ توسط آنها، موجب شادمانی باغداران شده است و باغداران را در مهار این آفت و مبارزه با آن یاری می رسانند.

پرندگان ملخ‌خوار باغداران را در مهار این آفت یاری می رساندند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: این پرندگان در هفته اخیر به صورت دسته دسته وارد منطقه شده اند که با تغذیه از ملخ، باغداران را در مهار این آفت و مبارزه با آن یاری می رسانند.

محمد رضایی با اشاره به سابقه داشتن حضور پرندگان در دوران طغیان ملخ ها در مزارع، افزود: پرندگان به عنوان یکی از عوامل بیولوژیکی در مبارزه با آفت ملخ مطرح هستند که می توانند به صورت بسیار موثر در کنترل این آفت عمل کنند.

وی با بیان اینکه ملخ عمدتا در مکان هایی که دارای درخت و هوای خنک است، فعالیت می کند، گفت: کشاورزان هرساله تا پایان تابستان درگیر مبارزه با ملخ در مزارع و باغ ها هستند که با مهاجرت پرندگان ملخ خوار از جمله سارها به منطقه و تغذیه آنها از این آفت، این مبارزه شکلی بیولوژیک به خود گرفته و با سرعت بیشتر و هزینه کمتری انجام می شود.

رضایی افزود: امسال کنترل ملخ در مراتع این شهرستان نسبت به سال قبل کاهش داشته که تاکنون در سطح ۸۳۰ هکتار از مناطق آلوده شیروان با این آفت مبارزه شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: مبارزه با ملخ تا آخرین روزهای تابستان ادامه دارد که تاکنون کار مبارزه با ملخ در بخش زیادی از مزارع و باغ های دهستان «زو ارم» انجام شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید