Iranian Agriculture News Agency

چهارمحال و بختیاری قطب سردخانه کشور

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری به ایجاد سردخانه‌های دومداره در استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه چهارمحال و بختیاری به قطب سردخانه کشور تبدیل شده و در این زمینه می‌توان گفت به خودکفایی رسیده‌ایم و به دیگر استان‌ها نیز خدمات ارائه می‌دهیم.

چهارمحال و بختیاری قطب سردخانه کشور

طهمورث فتاحی در گفتگو با خبرنگار ایانا در شهرکرد با بیان اینکه در چهارمحال و بختیاری بیش از ۲۵۰ واحد صنایع تبدیلی مستقر هستند، اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد از این تعداد فعال بوده  و از این میزان واحد فعال، ۵۰ درصد با ظرفیت نسبی و ۴۷ درصد فعالیت کمتری داشته و تعدادی از این واحدهای فعال به دلیل گرانی، کمبود مواد اولیه و دیگر عوامل تعطیل شده‌اند.

وی نخستین قدرت صنایع تبدیلی چهارمحال و بختیاری را خوراک آبزیان مطرح و تصریح کرد: این استان علاوه بر تامین خوراک مزارع پرورش ماهی استان به ۲۶ استان کشور نیز محصولات خود را ارسال کرده و علاوه بر این به خارج از کشور نیز صادرات داشته‌ایم.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خوراک دام و طیور، خشکبار و میوه‌های خشک، سبزیجات، بسته‌بندی عسل و شیر خشک را از دیگر بخش‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی استان عنوان کرد.

فتاحی به ایجاد سردخانه‌های دومداره در استان اشاره کرد و در این خصوص توضیح داد: خوشبختانه چهارمحال و بختیاری به قطب سردخانه کشور تبدیل شده و در این زمینه می‌توان گفت به خودکفایی رسیده‌ایم و به دیگر استان‌ها نیز خدمات ارائه می‌دهیم.

وی نگهداری از مرکبات، سیب‌زمینی و پیاز را در شرایط عادی از مزایای سردخانه‌ها برشمرد و گفت: در دمای زیر صفر نیز از این سردخانه‌ها می‌توان استفاده کرد.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری میزان فرآوری در کارخانجات استان را ۸۰۰ هزار تن اعلام کرد و ادامه داد: ۱۰ سال اخیر، ضایعات محصولات کشاورزی کشور۳۰ الی ۳۵ درصد بود که این میزان به ۲۱ الی ۲۲ درصد رسیده است که درصد ضایعات در چهارمحال و بختیاری در سال گذشته ۱۵ الی ۲۰ درصد بوده که از میانگین کشوری کمتر است.

فتاحی میزان سرمایه‌گذاری را در بخش خصوصی صنایع تکمیلی طی ۵ سال گذشته، بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری در زمینه سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی در کشور حائز رتبه برتر است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید