Iranian Agriculture News Agency

اختصاص 90 درصد اعتبارات بانک کشاورزی به بخش کشاورزی و حمایت از زنجیره تولید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به ظرفیت های استان لرستان در حوزه کشاورزی و نقش چشمگیر بخش کشاورزی در استقلال اقتصادی استان و تامین امنیت غذایی مردم اظهار کرد: تزریق مناسب و به موقع اعتبار به بخش کشاورزی هم به بهره برداری از ظرفیت های موجود و هم به توسعه ظرفیت های این بخش کمک می کند.

اختصاص 90 درصد اعتبارات بانک کشاورزی به بخش کشاورزی و حمایت از زنجیره تولید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان،  علی جهانی میر ، مدیر شعب بانک کشاورزی استان لرستان  صبح روز شنبه 28 تیر ماه با حضور در دفتر اسفندیار حسنی مقدم رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان  با ایشان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به ظرفیت های استان لرستان در حوزه کشاورزی و نقش چشمگیر بخش کشاورزی در استقلال اقتصادی استان و تامین امنیت غذایی مردم اظهار کرد: تزریق مناسب و به موقع اعتبار به بخش کشاورزی  هم به بهره برداری از ظرفیت های موجود و هم به توسعه ظرفیت های این بخش کمک می کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن تاکید بر افزایش همدلی و همکاری سازمان جهاد کشاورزی با بانک کشاورزی تصریح کرد : افزایش تعاملات و برگزاری منظم و متناوب جلسات سازمان جهاد کشاورزی با بانک کشاورزی استان با حضور مدیران و نیروهای متخصص و مجرب در جهت خدمت رسانی مطلوب تر به کشاورزان از برنامه های سازمان جهاد کشاورزی لرستان جهت توسعه بیشتر بخش کشاورزی در سال جهش تولید است.

در این نشست علی جهانی میر ضمن تبریک انتصاب حسنی مقدم هم اندیشی، همکاری و هماهنگی بانک کشاورزی با سازمان جهاد کشاورزی را موجب توسعه و اعتلا بیشتر بخش کشاورزی استان دانست.

مدیر بانک کشاورزی لرستان با تشریح  نقش موثر بانک کشاورزی به‌عنوان حامی  مالی بخش کشاورزی و تکیه‌گاه امن تولیدکنندگان محصولات کشاورزی  به بیان خلاصه ای از دستاوردهای بی نظیر بانک کشاورزی پرداخت و به ایفای تعهدات با پرداخت تسهیلاتی بالغ بر 10715  میلیارد ریال در سال گذشته و سه ماهه اول سال 99 در حوزه های مکانیزاسیون کشاورزی ، اشتغال پایدار روستایی و عشایری ، تسهیلات جبران خسارت های ناشی از سیل ، گلخانه ها و ... اشاره کرد.

جهانی میر با بیان اینکه بانک کشاورزی 90 درصد اعتبارات خود را به بخش کشاورزی و حمایت از زنجیره تولید اختصاص داده است، اظهار کرد: توانایی بانک در پرداخت تسهیلات و حمایت از بخش تولید به دو مولفه اصلی تجهیز منابع و وصول مطالبات در بانک بستگی دارد و  بدین منظور  اهمیت هدایت مبادلات مالی شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد سازمان به سمت بانک کشاورزی جهت تامین منابع مالی مورد نیاز  وهمچنین  همکاری سازمان جهاد کشاورزی در راستای وصول مطالبات و کاهش مانده مطالبات غیر جاری بانک برای تقویت بنیه مالی و توان بیشتر این بانک در حمایت از بخش کشاورزی استان  ضروری است.

مدیر بانک کشاورزی لرستان با اشاره به لزوم بیمه کشاورزی برای جبران خسارت کشاورزان آسیب دیده گفت : همکاری  بیشتر سازمان جهاد کشاورزی استان با صندوق بیمه بانک کشاورزی لرستان ، جهت حمایت بیشتر از کشاورزان آسیب دیده از عوامل طبیعی و قهری بسیار تاثیر گذار است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید