Iranian Agriculture News Agency

برداشت کلزای بذری هیبریدی هیدرومیل برای اولین بار در شهرستان هشترود

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود گفت: به منظور تولید بذر هیبرید و تامین نیاز بذری کلزا در شهرستان و در جهت عدم وابستگی و جلوگیری از خروج ارز از کشور، در سال زراعی 98-99 ده هکتار مزرعه کلزا برای تولید بذر کشت شده است.

برداشت کلزای بذری هیبریدی هیدرومیل برای اولین بار در شهرستان هشترود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مجید احمدی ضمن اظهار این مطلب افزود: رقم بذری هیدرومیل فرانسوی برای اولین بار در استان در10 هکتار از اراضی پایاب سد سهند کشت شده که با توجه به رعایت اصول به زراعی توسط کارشناسان جهادکشاورزی و کادر فنی مزرعه پیش بینی می گردد از این سطح مقدار 20 تن بذر گواهی شده تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود گفت: امسال 50 هکتار از اراضی شهرستان هشترود به کشت کلزا اختصاص یافته است که پیش بینی می شود از این سطح نزدیک 100 تن دانه روغنی برداشت شود.

احمدی میانگین تولید در هر هکتار را 2000 کیلوگرم اعلام کرد و افزود: برخی از کشاورزان که اصول فنی و بهزراعی را به خوبی رعایت نمایند تا ۴ تن محصول در هر هکتار برداشت خواهند کرد.

وی گفت: از جمله مزایای کاشت کلزا علاوه بر این که ۴۵ تا ۵۰ درصد روغن خوراکی از آن استحصال می شود، با قرار گرفتن در تناوب کشت، در افزایش حاصلخیزی خاک و کنترل علف های هرز و توسعه پایدار کشاورزی نقش مهمی را ایفا می نماید به طوری که کاشت غلات بعد از کلزا ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش عملکرد را به همراه دارد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید