Iranian Agriculture News Agency

در سه ماهه نخست سال :

صادرات 246 تن خوراک آبزیان از چهارمحال و بختیاری

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری ، از صادرات ۲۴۶ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم خوراک آبزیان با نظارت بهداشتی و قرنطینه‌ای در سال جاری خبر داد.

صادرات  246 تن خوراک آبزیان از چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، حسن صالحی اظهار داشت: این میزان خوراک آبزیان در سه ماهه نخست امسال و زیر نظارت بهداشتی و قرنطینه‌ای این اداره، به کشورهای آذربایجان ، عراق و تاجیکستان صادر شده است.

وی، با اشاره به اینکه این استان بزرگترین تولید کننده خوراک آبزیان کشور است، افزود: در راستای کمک به توسعه صادرات غیر نفتی و حمایت از تولیدکنندگان، گواهی بهداشتی و قرنطینه‌ای صادرات خوراک آبزیان به کشورهای همسایه با فرایند قانونی، در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی  چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش سازنده دامپزشکی در ارتقای سلامت و کیفیت محصولات دامی تصریح کرد: در راستای کمک به تولیدکنندگان، گام‌های موثری برای تسهیل صادرات برداشته شده است که نظارت‌های بهداشتی و صدور گواهی بهداشتی دامپزشکی برای محموله‌های صادراتی و صدور کد یکتا، از جمله این اقدامات است.

صالحی ادامه داد:چهارمحال و بختیاری علاوه بر دارا بودن بیشترین تولید ماهی قزل‌آلای رنگین کمانی کشور، در بخش تولید خوراک آماده آبزیان نیز فعال است و سالانه علاوه بر مصرف داخل استانی و خوراک آبزیان استان‌های همجوار را نیز تامین می‌کند و بخشی از خوراک آبزیان تولیدی کارخانه‌های استان به کشورهای همسایه و آسیایه میانه نیز صادر می‌شود.

وی، رونق صدور مواد غذایی سالم و مشتری‌پسند استان در خارج از کشور را دستاورد مهم دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، خودکفایی و اشتغالزایی عنوان کرد.

به گزارش ایانا، چهارمحال و بختیاری با تولید و تامین سالانه  ۴۰ درصدی خوراک آبزیان کشور دارای  بزرگترین واحد تولید خوراک آبزیان خاورمیانه در شهرک صنعتی شهرکرد با ۶ خط تولید در ۲ واحد مجزا فعال است که روزانه ۴۵۰ تن انواع خوراک آبزیان سردآبی و گرمابی و تولید سالانه بیش از۲۴ هزار تن ماهی سردابی رتبه نخست پرورش ماهی قزل آلای کشور را دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید