Iranian Agriculture News Agency

20 هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی غرب استان تهران، در آستانه صدور اسناد تک برگ

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های شهریار، رباط کریم، اسلامشهر، قدس و بهارستان گفت: در راستای اجرای قانون جامع کاداستر و با انجام اصلاح هندسی نقشه ها، 20هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی غرب استان تهران در آستانه صدور اسناد تک برگ قرارگرفته است.

20 هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی غرب استان تهران، در آستانه صدور اسناد تک برگ

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، حسن مسعودی با اعلام این مطلب افزود: اراضی ملی و دولتی 5 شهرستان غرب استان تهران حدود 41هزار هکتار است که با توجه به اهمیت اجرای طرح کاداستر، اجرای کامل این طرح برای تمامی این اراضی در دستور کار قرار دارد.

وی به مراحل اجرای طرح کاداستر اشاره کرد و اظهار داشت: ابتدا اطلاعات توصیفی و مکانی پلاک ثبتی مورد نظر جمع آوری شده و پس از بررسی و آنالیز منجر به تهیه نقشه پیشنهادی پلاک ثبتی شده که این نقشه به کمیته فنی منابع طبیعی استان تهران ارجاع داده می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در کمیته فنی این نقشه ها مورد برسی قرار گرفته و پس از تأئید برای سیر مراحل صدور اسناد تک برگ کاداستری در اختیار ادارات ثبت اسناد قرار می گیرد.

مسعودی درباره برخی مزایای اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگ بیان کرد: با اجرای این طرح علاوه بر برطرف شدن مشکلات ثبتی، وقوع پدیده زمین خواری به شدت کاهش یافته و از سوء استفاده و جعل اسناد جلوگیری می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید