Iranian Agriculture News Agency

رئیس اتحادیه مرغداران استان ایلام

روزانه ۱۲ تن مرغ در سطح استان توزیع می شود

رئیس اتحادیه مرغداران استان ایلام گفت: میانگین توزیع روزانه مرغ کشتار روز در سطح استان بیش از ۱۰ تن می باشد و این امر مهم در راستای رفع نیاز مردم انجام می شود.

 روزانه ۱۲ تن مرغ در سطح استان توزیع می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، عزیز قیصوری بیان داشت: قاچاق مرغ کشتار روز از این استان به دلیل قیمت کم ۱۲۹۰۰ در ایلام و۱۷۵۰۰ تومان در استانهای همجوار به وضوح دیده می شود و باید دستگاه های نظارتی در این راستا چاره اندیشی کنند.

رئیس اتحادیه مرغداران استان اظهار کرد: بر اساس مصوبه سال ۹۸ سازمان حمایت قیمت مرغ زنده درب مرغداری ۸۵۰۰ ، کشتار گاه ۱۲۰۰۰و مصرف کننده ۱۲۹۰۰ قیمت گذاری می شود. اما امروز این قیمت به دلیل کمبود و گرانی نهاده ها بالغ بر ۱۰۵۰۰تومان تا ۱۱۰۰۰تومان بهای تمام شده به سبب ضرر مرغداران می شود.

وی ادامه داد: اتحادیه مرغداران استان در تمامی جلسات به این تصمیم معترض بود ولی مسوولان مربوطه به این اعتراضات مانند گذشته  بی تفاوت بوده و ما الان شاهد مراعات نشدن قیمت مرغ بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا  هستیم وسبب زیان تولید کننده ومصرف کننده هردو می‌شود.

وی ادامه داد: مسوولان استانی همواره به افزایش عوامل تولید یعنی جوجه و ذرت،سویا، واکسن، دارو و هزیته های سربار تولید اهمیت نمی دهند و فقط بر اجرای قیمت مصوب تاکید دارند، از سویی  مرغداران هم از جانب فروشندگان جوجه و نهاده تهدید می شوند در صورت شکایت  در لیست سیاه تحویل جوجه و نهاده قرار خواهند گرفت.

به گفته قیصوری، ۳۳۰واحد مرغداری در استان ایلام فعال است

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید