Iranian Agriculture News Agency

کشاورزان خراسان شمالی ۱۰۲ هزار تن گندم و کلزا به سیلوها تحویل دادند

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: تاکنون کشاورزان استان ۱۰۲ هزار تن گندم مازاد بر نیاز و دانه روغنی کلزا را به سیلوها تحویل داده‌اند که بخش زیادی از وجه محصولات خریداری شده، پرداخت شده است.

کشاورزان خراسان شمالی ۱۰۲ هزار تن گندم و کلزا به سیلوها تحویل دادند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، سیدجلال موسوی گفت: از مجموع این میزان محصول تاکنون کشاورزان استان ۹۸ هزار و ۷۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز خود را به سیلوها تحویل داده‌ اند.

وی با بیان اینکه روز گذشته هزار و ۱۴۵ میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت به گندم کاران تامین اعتبار شد افزود: این میزان اعتبار به حساب گندم کاران استان پرداخت شد  و تاکنون با احتساب پرداختی مرحله اول تاکنون هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال وجه نقد بابت تحویل گندم به حساب کشاورزان پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین تاکنون کلزاکاران استان حدود سه هزار و ۳۰۰ تن دانه روغنی کلزا تحویل سیلوهای استان داده اند که در اولین مرحله ۱۵ میلیارد ریال نیز در این خصوص تامین اعتبار و به حساب کشاورزان واریز شد.

موسوی گفت: تمامی گندم کارانی که تا تاریخ ۱۹ تیرماه و کلزا کارانی که تا تاریخ ۲۹ خرداد محصول خود را تحویل سیلوها داده وجه نقد بابت تحویل محصول را دریافت کرده اند.

وی اظهار داشت: کشاورزان در باره دریافت وجه گندم و کلزای تحویلی خود هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

موسوی با بیان اینکه اداره کل غله نیز گندم را تنها از کشاورزانی که در سامانه پهنه بندی ثبت نام کرده اند خرید می کند افزود: از واسطه ها گندمی تحویل گرفته نمی شود.

وی با بیان اینکه در این استان ۲۶ مرکز نگهداری گندم مجوز تحویل محصول را دارد، گفت: پارسال ۱۶۱ هزار تن گندم از کشاورزان به صورت تضمینی و سه هزار تن به صورت توافقی در ۲۳ مرکز  خریدار شد که امسال نیز پیش بینی می شود همین میزان باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید