Iranian Agriculture News Agency

قیمت گوشت مرغ در خراسان شمالی ۱۵۷ هزار و ۵۰۰ ریال تعیین شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: قیمت گوشت مرغ کشتار روز در این استان، به ازای هر کیلوگرم برای مصرف کننده ۱۵۷ هزار و ۵۰۰ ریال تعیین شد که نسبت به هفته جاری، ۲ هزار و ۵۰۰ ریال افزایش دارد.

قیمت گوشت مرغ در خراسان شمالی ۱۵۷ هزار و ۵۰۰ ریال تعیین شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، عبدالله یوسفی افزود: قیمت گوشت مرغ، در نشست ستاد تنظیم بازار استان مصوب شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این، قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده ۱۰۱ هزار و ۵۰۰ ریال اعلام شده بود، افزود: بر اساس مصوبه امروز، مرغ زنده از مرغدار به ازای هر کیلوگرم، ۱۰۵ هزار ریال خریداری خواهد شد که البته با وجود این افزایش قیمت، مرغداران همچنان از این رقم راضی نیستند و مدعی اند که هزینه تولید بالا است و قیمت تمام شده مرغ بیش از این رقم است.

وی گفت: در ستاد تنظیم بازار کشور قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ کشتار روز، ۱۵۰ هزار ریال تعیین شده است که استان ها مجاز هستند پنج درصد به این رقم اضافه یا کم کنند که در این استان، حداکثر میزان مجاز، افزوده شده است.

یوسفی اظهار کرد: قیمت مرغ زنده در استان های مجاور، تا ۱۲۰ هزار ریال است و گوشت مرغ هم به ازای هر کیلوگرم، ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار ریال است اما در خراسان شمالی کمتر از این میزان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: مرغداران استان با وجود اینکه این قیمت را کم دانسته و به آن اعتراض داشتند، اما اعلام کردند که در عرضه این محصول با قیمت مصوب، همکاری خواهند داشت.

یوسفی اظهار کرد: برای کمک به تولید و حمایت از مرغداران، قرار است به ازای هر کیلوگرم مرغ زنده عرضه شده، نهاده ها تا سقف ۱۰ هزار ریال تامین و در اختیار مرغدار قرار گیرد تا این تولیدکنندگان متضرر نشوند.

وی افزود: مصوب شده است توزیع مرغ زنده میان کشتارگاه، به وسیله سازمان جهاد کشاورزی استان انجام شود، که تاکنون این امر بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت بود اما از امروز، این تکلیف به سازمانجهاد کشاورزی واگذار شد.

یوسفی گفت: یکی از مشکلات در مدیریت بازار مرغ این است که در مقطعی از زمان، میزان تولید بیش از نیاز بازار است و بعضا، تولید کاهش می یابد و قیمت به علت افزایش تقاضا، بالا می رود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: در این زمینه قرار است برنامه ریزی لازم انجام شود تا زمان جوجه ریزی در سالن های مرغداری، مدیریت شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید