Iranian Agriculture News Agency

خسرو عمرانی:

برداشت نوبرانه نخیلات استان بوشهر آغاز شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برداشت خارک ( خرمای نارس) به عنوان میوه نوبرانه نخیلات این استان آغاز و بسته به اقلیم شهرستان‌ها تا اوایل مهرماه در این استان ادامه می‌یابد.

برداشت نوبرانه نخیلات استان بوشهر آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، خسرو عمرانی افزود: سالانه ۱۶۴هزار تن محصول از نخیلات استان بوشهر تولید می‌شود که از این میزان هشت هزار تن در مرحله خارک، ۴۶هزار تن بصورت رطب و ۱۱۰ هزار تن نیز پس از خرما شدن برداشت می‌شود.

خسرو عمرانی  افزود: رقم‌های غالب خارک در استان بوشهر برهی، بریمی، حاج باقری، قندی و شیخالی است.

وی ادامه داد: همچنین رطب نیز از اول مرداد تا اوایل مهرماه برداشت و واریته‌های غالب آن در استان بوشهر کبکاب، استعمران، شهابی و شکر است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: عمده خارک و رطب نخیلات این استان در داخل کشور به مصرف می رسد و حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار تن در قالب خرما به کشورهای هند، پاکستان، آسیای میانه، روسیه، حاشیه خلیج فارس و اروپا صادر می‌شود.

وی یادآور شد: هم اکنون ۶ میلیون اصله نخل درسطح بیش از ۳۴ هزار هکتار نخلستان در استان بوشهر وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: با توجه به اینکه پارسال عمده محصول خرمای این استان و کشور مصرف شده و بازار خالی از این محصول است انتظار می‌رود امسال قیمت به‌نسبت مطلوبی در بازار وجود داشته باشد.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت سردخانه‌های استان بوشهر برای نگهداری محصول خرما در سه سال گذشته گفت: در سال گذشته ۵۳ هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی خرما در این استان وجود داشت که با توجه به افزایش ظرفیت امسال این میزان به ۶۳ هزار تن افزایش یافته‌است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید