Iranian Agriculture News Agency

سالانه بیش از یک‌میلیون هکتار از اراضی جنگلی شاهرود پایش می‌شود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود با اشاره به اهمیت حفاظت از عرصه‌های مختلف مرتعی و جنگلی با هدف حفظ این مراتع گفت: سالانه حدود یک‌میلیون و پانصد هزار هکتار اراضی جنگلی در شاهرود به لحاظ بیماری‌ها و آفات گیاهی، پایش می‌شود.

سالانه بیش از یک‌میلیون هکتار از اراضی جنگلی شاهرود پایش می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمدرضا کشاورزیان اظهار کرد: در کنار بستن راه‌های فرعی و خروج دام‌های غیرمجاز از مراتع و جنگل‌ها پایش اراضی جنگلی امری مهم است.

کشاورزیان گفت: طرح پایش آفات و بیماری‌های گیاهی، به شکل جدی در شاهرود که سطح قابل‌توجهی از اراضی مرتعی و جنگلی را در خود دارد، اجرایی می‌شود.

 وی افزود: کارشناسان واحد جنگل منابع طبیعی شاهرود، سالانه حدود 70 درصد از مناطق جنگلی در شهرستان‌ها و مناطق تحت مدیریت را از نظر وجود بیماری‌ها و آفات رصد و پایش می‌کنند.

علی عباسی رئیس واحد جنگل شهرستان شاهرود بیان کرد: وجود گونه‌های گیاهی نادر و ارزشمند در جنگل هیرکانی ابر، نیاز به پایش و حفاظت بیش‌ازپیش در برابر هرگونه تهدید و آفت و بیماری را به یک ضرورت بدل کرده است تا این میراث هرچه بهتر به آیندگان انتقال داده شود.

مصطفی باقری کارشناس واحد جنگل شهرستان شاهرود گفت: اینکه در شاهرود 110 هزار هکتار اراضی جنگلی و یک‌میلیون و هفت‌صد هزار مرتعی در شاهرود است، با اشاره به انواع بیماری‌ها و آفات موجود در حوزه‌ها گفت: در این مناطق آفاتی نظیر، ارس‌واش، سوسک چوب‌خوار، جوانه خوار بلوط و … امکان بروز داشته و باید توجه بیشتری به عرصه‌های جنگلی داشته باشیم.

کشاورزیان در پایان بیان کرد: هدف از این اقدام را حفاظت از پوشش جنگلی و پیشگیری از بروز خسارت‌ها و آسیب‌های احتمالی به این مناطق عنوان کرد و گفت: عملیات پایش و کنترل آفات در مناطق جنگلی نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه است که امیدواریم با توجه ویژه سازمان جنگل‌ها و مراتع، این مهم نیز محقق شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید