Iranian Agriculture News Agency

حفاظت از اراضی ملی از اولویت‌های اصلی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان است

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: حفاظت از اراضی ملی از اولویت‌های اصلی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان است.

حفاظت از اراضی ملی از اولویت‌های اصلی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، سرهنگ علیرضا ابوطالبی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته 68 مورد تخریب و تصرف اراضی مرتعی و جنگلی با مساحت 81 هکتار در این یگان پیگیری شده است. آمار تخریب تصرف اراضی در سال جاری نیز تا به امروز 69 مورد با 59 هکتار مساحت است.

وی سال گذشته 239 فقره پرونده در زمینه مواد قانونی حفاظت و بهره‌برداری از منابع طبیعی تشکیل‌شده است که این آمار امسال تا به امروز به 95 فقره رسیده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه گزارش‌های مردمی سال 99 نسبت به سال 98 بیش از 80 درصد افزایش داشته است، گفت: با سامانه مردمی 1504 از ابتدای سال جاری تا به امروز 730 تماس گرفته‌شده که از میان این تماس‌ها 645 تماس عملیاتی بوده و مابقی تماس‌ها غیر مرتبط و یا راهنمایی بوده است.

 ابوطالبی با اشاره به اینکه سال گذشته 9 مورد اجرای احکام قضایی خلع ید با بیش از 20 هکتار مساحت را داشته‌ایم.

وی افزود: حفاظت از اراضی ملی از اولویت‌های اصلی این اداره کل بوده و انجام گشت، کنترل و نظارت شبانه‌روزی نیروهای یگان حفاظت به‌منظور حفظ و حراست از عرصه‌های ملی از مهم‌ترین اقدامات این اداره در زمینه حراست از عرصه‌های ملی است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، یگان حفاظت اداره کل در صورت مشاهده هرگونه تصرف و تجاوز به اراضی ملی با صدور اخطاریه مبنی بر رفع تصرف، در صورت عدم تمکین با تشکیل پرونده قضایی، متخلفین را به مراجع قضایی معرفی خواهد نمود.

سرهنگ ابوطالبی با اشاره به اهمیت تعامل و مشارکت مردمی در امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی ادامه داد: از هم استانی‌ها تقاضا می‌شود که به‌منظور جلوگیری از تصرف و تخریب غیرقانونی اراضی ملی و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی که طبق اصل 50 قانون اساسی وظیفه و رسالتی عمومی و همگانی است، مأموران یگان حفاظت را یاری کنند و موارد مشکوک را با شماره تماس 1504 در میان بگذارند.

وی تأکید کرد: با توجه به وظیفه محوله قانونی مبنی بر حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی و دولتی، تمامی سعی و تلاش این اداره کل و واحدهای تابعه در جهت حفظ و صیانت از این منابع عظیم معطوف بوده و از عموم هم استانی‌های تقاضا می‌شود در حفظ و حراست از این انفال که موهبت الهی است با نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان همکاری کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید