Iranian Agriculture News Agency

جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز در «اوپرت مهدی‌شهر» در دستور کار قرار گیرد

رئیس دادگستری مهدی‌شهر گفت: باید جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز در «اوپرت مهدی‌شهر» در دستور کار قرار گیرد.

جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز در «اوپرت مهدی‌شهر» در دستور کار قرار گیرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، نهضتی در حاشیه بازدید از منطقه زیبای جنگلی اوپرت شهرستان مهدی‌شهر اظهار کرد: منطقه اوپرت یکی از مناطق زیبا و بکر شهرستان بوده که با چشم‌انداز فوق‌العاده توجه هر گردشگر و افراد سودجو و فرصت‌طلب جلب می‌کند که نیاز است همه دستگاه‌ها به‌ویژه منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی و گردشگری کاملاً منطقه را پایش و رصد کنند و از هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز جلوگیری کرده و در صورت مشاهده برخورد قانونی و قضایی اعمال شود.

وی عنوان کرد: آنچه اهمیت فوق‌العاده را در تمامی حوزه‌های قضایی نشان می‌دهد، موضوع پیشگیری از وقوع جرم است؛ چراکه با هزینه و تبعات کمتر، نتیجه بهتری را عاید می‌کند.

رئیس دادگستری مهدی‌شهر خاطرنشان کرد: درزمینهٔ ساخت‌وساز‌های غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی نیز این موضوع حاکم است و به‌جای اینکه وقت و نیروی خود را برای تخریب بگذاریم باید در راستای جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز اقدام کنیم.

نهضتی با اشاره به اقدامات انجام‌شده درزمینهٔ تخریب ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در سطح شهرستان اذعان کرد: با توجه به پیگیری‌های اداره منابع طبیعی و تشکیل پرونده علیه متصرفین اراضی ملی و دولتی، برخورد‌های لازم صورت گرفته و دستورات قضایی لازم صادرشده است.

وی گفت: در سال گذشته تاکنون حدود 2 مورد تخریب از بابت ساخت‌وساز‌های غیرمجاز و تصرف اراضی ملی گزارش‌شده و بسیاری از دستورات صادرشده که در حال انجام تشریفات و اجرای آزادسازی اراضی مذکور است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید